ائمه جمعه بابل در خطبه‌های خود که با حضور مردم حزب اللهی این شهرستان برگزار شد بر لزوم مبارزه با اخلالگران بازار اقتصادی و سیاست تاکید و از مسئولان سه قوه خواستند در چارچوب وظایف خود جدی‌تر عمل کنند.
کد خبر: ۶۴۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 31 August 2018

مسؤولان و نمایندگان پاسخگوی ضعف پروژه‌ها در مازندران باشند/مجلس هدایت نقدینگی به بخش تولید را تسهیل کند
به گزارش بلاغ، امت خداجوی بابل با حضور در میعادگاه‌های نمازجمعه این شهرستان بر لزوم وحدت و ایستادگی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی و مبارزه با اخلالگران در ثبات نظام اسلامی تاکید کردند.

ضعف پروژه‌ها در مازندران و بابل چیست؟/ مسؤولان و نمایندگان باید پاسخگوی این تفاوت‌ها باشند
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه بابل با اشاره به آداب نمازجمعه اظهار کرد: در اسلام بر آداب نمازجمعه تاکید زیادی شده و پیامبر اسلام با رفتار عملی خود این آداب را به آحاد جامعه می‌آموخت.

وی افزود: از جمله آداب نمازجمعه نظافت شخصی و پوشیدن بهترین لباس برای حضور در این فریضه الهی است.

امام‌جمعه بابل با بررسی جریان مباهله در اسلام ادامه داد: آیات قرآن فواصل مختلف در دهه پایانی ذی‌الحجه در شان اهل‌بیت‌ نازل شدو آیه تطهیر در ۲۴ ذی‌الحجه، آیه مباهله خاص اهل‌بیت و خاص آن‌ها به یک موضوع تاریخی در خصوص مواجهه با مسیحیان نجران اشاره می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آیه ۵۵ سوره مبارکه مائده که مشهور به ولایت است که بر ولایت امیرالمومنین(ع) تصریح دارد و آیه “هل اتی” نشان می‌دهد که این سوره، سوره اهل بیت است در شامگاه ۲۴ ذی‌الحجه بر پیامبر نازل شد.



حجت‌الاسلام روحانی افزود: از آن‌هایی که در ایام غدیر فعالیت و رنگ و بوی شادی و غدیر را در خیابان‌ها و مناطق مختلف برپا و از همه داعیان و بانیان مراسم مختلف ایام غدیر تلاش کردند تقدیر می کنم، خوشبختانه جلسات باشکوه و با عظمتی برپا شد که امیدوارم مورد عنایت حق‌تعالی قرار گیرد.

خطیب‌جمعه بابل با اشاره به اتفاقات هفته دولت که گذشت اذعان کرد: معمولا در هفته دولت پروژه‌های مهمی افتتاح می‌شود که دولتمردان یا خود انجام یا آن را پشتیبانی کرده‌اند، جداً باید از ناچیز بودن پروژه‌هایی در این استان نسبت به مقیاس استان‌های دیگر اظهار تاسف و نگرانی کنم.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی بسیار ضعیف که دندان‌گیر نبود، پروژه‌هایی که در این شهرستان افتتاح شد در مقیاس درون استانی نسبت به شهرستان‌های دیگر بسیار ضعیف و ناچیز بود، بسیار خوشحالیم که شهرستان‌های دیگر از این پروژه‌ها برخودارند اما ضعف این پروژه‌ها در استان و شهرستان بابل چیست، آیا مسؤولان استانی، شهرستانی و یا نمایندگان در این زمینه پیگیری و اهتمام ندارند، مسؤولان باید پاسخگوی این تفاوت‌ها باشند.

روحانی با اشاره به مشکلات زیرساختی مازندران گفت: آنچه که شاهدیم خیل عظیم مسافر به این استان است، مازندران به استان ترافیک به تعبیر یکی از رسانه‌ها نامگذاری شدو زباله‌هایی که در این استان ریخته می‌شود جای توجه دارد.

این مسئول افزود: قریب به ۱۵ میلیون مسافر و شب خواب در این استان وجود دارد و بار سنگین بر این استان وارد می‌شود اما زیرساخت‌های لازم را ندارد، امکانات مازندران و زیرساخت‌ها جوابگوی خیل عظیم مسافران نیست و راه چاره در این زمینه باید در این دولتی که خود را دولت تدبیر می‌نامد، صورت گیرد.

امام‌جمعه بابل در مورد سیاست داخلی کشور در هفته گذشته اظهار کرد: حضور ریاست جمهور در مجلس با دعوت نمایندگان در هفته گذشته اتفاقی خوبی بود، بسیار خوشحالیم که مجلس تکانی به خود داد و از بی‌تفاوتی خارج شد، مجلس موظف است به وظایف قانونی و نظارتی خود عمل کند.

وی یادآور شد: حرکتی که در قالب سوال از رئیس‌جمهور صورت گرفت، طرح سوال و پاسخ رئیس‌جمهور نشان از اقتدار نظام اسلامی است و رئیس‌جمهور به حسب این وظیفه بر اساس قانون تمکین می‌کند تا اینجای قضیه در خور و شایسته است، وقتی از پنج سوال پاسخ چهار سوال قانع‌کننده نبود و بسیاری از نمایندگانی که همفکران رئیس‌جمهور و از لیست امید به مجلس راه یافتند، بودند که وضعیت امروز دولت برای آن‌ها قانع‌کننده نیست جای تفکر دارد.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: اگر وزیر بود عزل می‌شد همانطور که دو وزیر این دولت توسط مجلس عزل شدند، ارجاع سوال از رئیس‌جمهور به قوه قضاییه نمی‌تواند راهگشا باشد و باید دولت وادار به تحرک، تدبیر و اصلاح شود.

این مسئول تاکید کرد: تقاضای مردم، نجات مردم و کشور اقتضا می‌کند باید مجلس به وظایف قانونی خود عمل کند، مسؤولیت این امور با کیست، بسیار برای جامعه ما نگرانی دارد که مردم در رنج و فشار هستند و برخی از افراد از این بی‌تفاوتی مسؤولان اجرایی سواستفاده می‌کنند.

خطیب‌جمعه بابل افزود: طلبه مظلوم و یا گاهی مامور نیروی انتظامی را مورد هجمه قرار می‌دهند، چرا این افراد باید تاوان بی‌تدبیری کسان دیگری را بدهند، شخصیت‌های روحانی، مراجع، علما و ائمه جمعه فریاد زدند و طنین فریاد را نواختند اما متاسفانه آنچنان در دولت شنیده نشد.

وی اذعان کرد: متاسفانه کسی مسؤولیت این نابسامانی‌ها و آشفتگی‌ها را بر عهده نگرفت، با تمام وجود مردم گرانی و اوضاع افسار گسیخته را حس می‌کنند، وضعیت قیمت‌ها و گرانی‌ها صحنه‌های تاسف‌باری است، رهبر معظم انقلاب کریمانه به دولت و مجلس تذکر می‌دهدو جالب اینجاست دولتمردانی که طرف خطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند از سخنان رهبری نکته‌برداری می‌کنند اما نمی‌دانیم این مسؤولان با این یادداشت‌ها چه می‌کنند و می‌بینیم هیچ تغییری اتفاق نیفتاد و برخی از جهالت تقصیر را به سمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ببرند.

روحانی در پایان گفت: آن‌هایی که نام خود را دولت تدبیر و امید گذاشتند، اقدامی درجهت رفع موانع و حل مشکلات مردم صورت دهند.

 

تقویت تعاونی‌ها راه برون‌رفت از وضعیت موجود اقتصادی/مجلس هدایت نقدینگی به بخش تولید را تسهیل کند
خطبه‌های نمازجمعه بابلکنار به امامت حجت‌الاسلام عباس بابائیان ایراد شد و با اشاره به مسائل داخلی کشور اظهار کرد: تجلی مردم سالاری، در رأس امور بودن مجلس و پاسخگو بودن نظام اسلامی، تجلی وحدت مسئولین، تقدم منافع ملت بر منافع جناحی از دستاوردهای مهم حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای پاسخگویی بوده است.

وی افزود: مهم‌ترین مسأله کشور در اقتصاد، مسأله هدایت ۱۶۰۰ میلیارد نقدینگی به سمت بخش واقعی اقتصاد و تولید است، مجلس با تصویب کردن قوانینی که هدایت نقدینگی به بخش تولید را تسهیل کند و همچنین با تصویب و اجرایی کردن طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه در بخش املاک، به مشکلات اقتصادی مردم پایان دهد.



این مسئول ادامه داد: در شرایط حساس کشور و مشکلات اقتصادی، که باعث فشار بر قشر محروم جامعه شده، حضور مردمی دولتمردان و شنیدن مشکلات و درد و دل‌ها، سبب می‌شود قسمت قابل توجهی از عملیات روانی دشمن در ناامید کردن و سیاه‌نمایی علیه دولتمردان و حاکمیت خنثی شود.

امام‌جمعه بابلکنار تصریح کرد: دولت محترم از ظرفیت دیپلماسی در ارتباط با همسایگان بهره اقتصادی ببرد، یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها، ارتباط با همسایگان خارجی است و می‌تواند باعث ورود ارز و ثروت به کشور گردد و مشکلات بیکاری را سامان بخشد.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: آغاز محاکمه اخلال‌گران اقتصادی، گامی بزرگ برای جلب امید و اعتماد مردم به نظام اسلامی، دستگاه قضایی و زمینه‌ساز تحقق یکی از مطالبات اصلی مردم و رهبری برای مبارزه با فساد در کشور است و ایجاد امنیت در فضای اقتصادی و موجب کاهش فساد اداری و اقتصادی در دستگاه‌های دولتی و اجرایی و افزایش کارآمدی دستگاه‌ها را در پی خواهد داشت، مردم از دستگاه قضا می‌خواهند کسانی که چوب حراج به اموال ملت زدند و با تزریق ارز و سکه به بازار سرمایه ملی را به حراج گذاشتند مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی با اشاره به وضعیت سیاست خارجی کشور افزود: نظام اسلامی ۴۰ سال آمریکا را از ایران و امروز از منطقه راهبردی غرب آسیا بیرون کرده و تمام این مدت در پاسخ به این دو ضربه در حال پدافند است، تمام اقدامات او جنبه تدافعی دارد، در واقع ایران اسلامی در موضع تهاجم و آمریکا در موضع تدافع قرار دارد، برخی از مسئولین دیپلماسی می‌گویند آمریکا به تحریم علیه ایران اعتیاد دارد ما می‌گوییم پس چرا بعضی به قدم‌زدن بی‌نتیجه با غربی‌ها اعتیاد دارند، یا می‌گویند آمریکا از گذشته عبرت نمی‌گیرد، می‌گوییم پس چرا برخی از مسئولین از تاریخ و خیانت‌های آمریکا و اروپا درس عبرت نمی‌گیرند؟

خطیب‌جمعه بابلکنار اذعان کرد: برخی می‌گویند اگر با دنیا مذاکره کرده بودیم بسیاری از مشکلات امروز را نداشتیم، باید به این‌ها گفت مگر برجام حاصل مذاکره نبود که به خسارت محض انجامید، مگر در دهه ۸۰ با اروپا مذاکره نکردیم که زیر همه قول و قرارشان زدند، مگر دولت اصلاحات با آمریکا مذاکره نکرد که سرانجام ایران را محور شرارت قرار دادند، مگر در ماجرای مذاکره الجزایر درباره گروگان‌ها آمریکا به تعهدات خود عمل کرد؟

بابائیان ادامه داد: کمک ۱۸ میلیون یورویی اروپا برای حفظ برجام نیست، بلکه برای کمک به صنعت‌زدایی از ایران و نابودی صنایع ایران است، این کمک‌ها برای تعهد ایران به کاهش ۱۲ درصدی گازهای گلخانه‌ای است، تنها در صنعت برق این تعهد موجب عدم توسعه نیروگاه‌های حرارتی متناسب با نیاز کشور می‌شود، برخی یارانه دولت به مردم را صدقه‌خوری می‌پنداشتند ولی الان برای صدقه ۱۸ میلیون یورویی اروپا کف و سوت می‌زنند، اوف بر این همه اجنبی‌پرستی.

این مسئول تصریح کرد: ریاست محترم کمیسیون امنیت ملی مجلس در سخنان عجیب و غربی گفته‌اند داشتن تابعیت دوگانه جرم نیست، یعنی واقعاً کسانی که قسم یاد کرده‌اند در زیر پرچم آمریکا علیه ایران بجنگند جرم نیست، آیا خسارت سنگین امنیتی و منافع ملی توسط دو تابعیتی‌ها به کشور را فراموش کرده‌اند.

امام‌جمعه بابلکنار در مورد وضعیت سوریه افزود: آمریکا و غرب برای اجرای یک نمایش شیمیایی با هدف حمله به سوریه آماده می‌شوند و این در حالی است که در قبال جنایاتی که علیه کودکان یمنی توسط عربستان صورت می‌گیرد سکوت می‌کنند که باید مواظب این تحریکات بود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور با تعاونی‌ها را راهکار مناسب برون‌رفت از این وضعیت دانست و گفت: تعاونی‌ها از بعد اقتصادی به عدالت، از نظر سیاسی به آزادی و از دیدگاه فرهنگی به ارزش‌های اخلاقی و دینی توجه دارند و بهترین جلوه‌گاه پیوند مناسب میان اقتصاد، فرهنگ و سیاست شمرده می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار