در استان های گیلان و مازندران 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که 90 درصد این باغ ها در گیلان است. همچنین از 151 کارخانه طرف قرارداد با سازمان چای، هم اکنون 96 کارخانه چایسازی در خرید برگ سبز فعال هستند. برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد
کد خبر: ۶۴۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 27 August 2018

به گزارش تابناک مازندران، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون 118 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت بهای برگ سبز چای به چایکاران استان های گیلان و مازندران پرداخت شده است.

براساس این گزارش، وی افزود: از این مبلغ 68میلیارد تومان قدرالسهم دولت است که این پرداختی معادل 67 درصد کل مبلغ بهای برگ سبز تحویلی چایکاران است.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه های چایسازی نیز از 76 میلیارد تومان قدرالسهم خود بابت بهای برگ سبز چای، 50میلیارد تومان را پرداخت کرده اند.
رئیس سازمان چای کشور یادآور شد:

از ابتدای برداشت برگ سبز چای تاکنون، 87 هزار و 801 تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی 180 میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر ندارد.
به گفته جهانساز، از مجموع برگ سبز چای خریداری شده، 49 هزار و 575 تن معادل 56درصد برگ سبز درجه 2 و 38 هزار و 226 تن معادل 44 درصد برگ سبز درجه یک است که از این میزان، 19 هزار و 755 تن چای خشک با کیفیت تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.
در استان های گیلان و مازندران 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که 90 درصد این باغ ها در گیلان است. همچنین از 151 کارخانه طرف قرارداد با سازمان چای، هم اکنون 96 کارخانه چایسازی در خرید برگ سبز فعال هستند.
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود؛ هم اکنون چایکاران در حال برداشت برگ سبز پاییزه هستند.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای کشور در این شهرستان مستقر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار