کدام مسئول دولتی، مانع شفاف‌سازی درباره فساد در برنامه نود شد؟
عادل فردوسی پور که همواره به دنبال وقت اضافه برای برنامه‌اش است، در برنامه نود هفته پیش، در حالی که مشخص بود در انتظار پخش آیتم‌های مربوط به بازی نساجی و خونه به خونه و تأیید ناظر پخش برای آنهاست، روی آنتن گفت: «می‌خواهم یک چیزی بگویم که هم شما و هم بچه‌های شبکه احتمالا شوکه می‌شوید...
کد خبر: ۶۴۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 25 August 2018

به گزارش تابناک مازندران، چگونه مواضع اعلامی دولت می‌تواند در انتقاد از فساد باشد، ولی مانع از پخش یک موضوع مفسده انگیز ورزشی شود که در مقابل مفاسد بزرگ، هیچ است. انتظار این است که پاسخ به این پرسش به سرعت داده شود، چون سکوت مؤید مواضع مسئولان صداوسیما و یک فاجعه برای دولت به شمار می‌رود.

براساس این گزارش، پس از تنش در برنامه 90 هفته گذشته بر سر سانسور آیتم‌ها، عادل فردوسی‌پور این برنامه را سی دقیقه زودتر از زمان مقرر به پایان رساند و این اعتراض را روی آنتن زنده شبکه سوم سیما بیان کرد که البته این رخداد با نقدهایی همراه شد و از آن جمله، نقد خبرگزاری دولت بود؛ ن

قدی که منجر به واکنش مدیر شبکه سه گشت و فروغی مدعی شد دولت عامل سانسور برنامه بوده است. اکنون باید از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور پرسید، کدام مسئول دولتی مانع شفاف‌سازی درباره فساد در برنامه نود شد؟

برنامه نود در هفته گذشته با تنش غیرمنتظره‌ای همراه بود و این تنش در پشت صحنه به مقابل دوربین‌ها آمد و عادل فردوسی‌پور اعتراض بی‌سابقه‌ای به این اتفاق داشت. در برنامه‌های زنده نظیر نود که بسیاری از اوقات آیتم‌ها در حین برنامه تولید و پخش می‌شود، ناظر پخش حضور دارد و با توجه به اختیاراتش یا تماس‌هایی که با او گرفته می‌شود، سانسورهایی را بر آیتم‌ها اعمال می‌کند و گاهی برخی آیتم‌ها اساساً مجوز پخش دریافت نمی‌کنند و به کلی کنار گذاشته می‌شوند.

عادل فردوسی پور که همواره به دنبال وقت اضافه برای برنامه‌اش است، در برنامه نود هفته پیش، در حالی که مشخص بود در انتظار پخش آیتم‌های مربوط به بازی نساجی و خونه به خونه و تأیید ناظر پخش برای آنهاست، روی آنتن گفت: «می‌خواهم یک چیزی بگویم که هم شما و هم بچه‌های شبکه احتمالا شوکه می‌شوید؛

اما امشب برنامه را نیم ساعتی زودتر تمام می‌کنیم چون واقعا برای این بحث نیم ساعتی زمان گذاشته بودیم اما همچنان این تصاویر اجازه پخش ندارد... دیگر خسته شدم از اینکه در این مدت برای پخش نشدن این آیتم‌ها عذر خواستم و دیگر برای نوبت پخش‌شان زمانی را اعلام نمی‌کنم ولی واقعا هیچ چیز خاصی هم ندارند این آیتم‌ها؛ اما این را بگویم که این مشکل اصلا از بچه‌های گروه ما و تیم شبکه سه هم نیست... .»

آقای جهانگیری! کدام مسئول دولتی مانع شفاف‌سازی درباره فساد در برنامه نود شد؟

اظهارات فردوسی پور طبیعتاً با نقدهای فراوانی همراه شد و همانطور که انتظار می‌رفت بخشی از رسانه‌ها با تهیه کننده و مجری برنامه 90 همراهی کردند. در این میان، ایرنا خبرگزاری دولت نیز نقدی در این زمینه با عنوان «دیوار ندانستن، همچنان دور جام جم» منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: «برنامه نود، سه هفته است که از پرداختن به اتفاقات مشکوک فوتبال ایران منع می‌شود... سرانجام دیشب این نمایش عدم شفافیت و استراتژی جدید ندانستن مدیران رسانه ملی برای مردم آشکار شد... فردوسی‌پور دیشب از کلمات تلخ و ناامیدکننده برای نشان دادن خستگی روحی و جسمی خودش استفاده کرد و به اعتراض، نیم ساعت برنامه خودش را زودتر به پایان رساند... .»

علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما با انتشار تصویر این نقد در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: «این سطور تیتر و بخش هایی از مطلبی است که خبرگزاری رسمی دولت آن را پیرامون آخرین برنامه نود منتشر کرده. رسانه‌ای که مسئول طرح مواضع رسمی دولت است. در این مدت ترجیح ما بر این بوده به جای توجه به حاشیه‌ها به برنامه سازی و آنتن و بپردازیم که گمان می‌کنم این مهم، در برنامه‌های جدید شبکه و تغییرات برنامه‌های موجود مشهود است. اما به نظرم امد باید این یک مورد را برای مردم توضیح دهم تا عده‌ای متوجه باشند سواستفاده از نجابت رسانه ملی هم حد و حدودی دارد.»

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار