در هریک از این مراکز و میادین عرضه دام زنده، اکیپ دامپزشکان و ناظران بهداشت اداره کل دامپزشکی حضور دارند تا دامها را از نظر سلامت مورد ارزیابی و سنجش قرار بدهند.
کد خبر: ۶۴۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 19 August 2018

سید حسین رضوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نیازها و ضرورت ها در هر شهرستان 2 یا سه میدان و مرکز عرضه دام زنده برای عید قربان از سوی شهرداری ها معرفی شد.
وی ادامه داد: در هریک از این مراکز و میادین عرضه دام زنده، اکیپ دامپزشکان و ناظران بهداشت اداره کل دامپزشکی حضور دارند تا دامها را از نظر سلامت مورد ارزیابی و سنجش قرار بدهند.
مدیرکل دامپزشکی مازندران تعداد اکیپ دامپزشکان و ناظران بهداشت دام که قرار است در این مراکز حضور داشته باشند را 60 اکیپ به تعداد 120 نفر اعلام کرد.
وی گفت: این دامپزشکان معاینات دامها و کنترل وضعیت سلامت آنها را مورد ارزیابی قرار می دهند و در صورت مشاهده علائم بیماری از قبیل کچلی، ژولیدگی پشم، بی حالی و خارج شدن کف از دهان از ذبح دام بیمار جلوگیری می شود.
رضوانی از مردم خواست تا برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مشترک میان انسان و دام از مراکز و میادین عرضه دام زنده خریداری بکنند تا بررسی های مورد نیاز برای سلامت دامهایشان توسط دامپزشکان مستقر در محل صورت بگیرد.
وی همچنین کشتارگاههای صنعتی و غیرصنعتی را از دیگر مکانهایی نام برد که ناظران بهداشتی اداره کل دامپزشکی مازندران روز عید قربان در آنها حضور دارند.
رضوانی تعداد این کشتارگاهها را 11 واحد اعلام کرد و ادامه داد: ناظران بهداشتی در روز عید قربان در این کشتارگاهها حضور دارند و بر نحوه کشتار و همچنین سلامت لاشه دامها نظارت می کنند.
به گفته مدیرکل دامپزشکی مازندران علاوه بر این تمامی ادارات دامپزشکی شهرستان ها در روز عید قربان فعالیت می کنند تا خدمات مورد نیاز در خصوص سلامت دامها را به مردم ارائه بکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار