واحد گازي نيروگاه سيکل ترکيبي 460 مگاواتي غرب مازندران و 2 طرح ديگر برق رساني عصر چهارشنبه در آئيني با حضور وزير نيرو و جمعي از مسئولان کشوري و استاني در نوشهر به بهره برداري رسيد
کد خبر: ۶۴۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ 15 August 2018

ايرنا،‌ وزير نيرو در آئين بهره برداري از اين طرح ها گفت :‌ نيروگاه سيکل ترکيبي کاسپين نوشهر از لحاظ برخورداري از فناوري نوين و سازگاري با محيط زيست جزو منحصر بفردترين نيروگاههاي کشور است.
واحد گازي اين نيروگاه با قابليت توليد حدود 310 مگاوات برق وارد مدار شد و واحد بخار ان که توان توليد 150 مگاوات برق را دارد بنا به اظهار نظر سرمايه گذار اين طرح ملي، قرار است در سال آينده وارد مدار شود.
رضا اردکانيان افزود: اين نيروگاه در محيط بسيار کوچک ساخته شده و بيشتر تجهيزات ساخت آن نيز توليد داخلي است و چنين تحولي نشان از خلاقيت ، توانمندي و همت بالاي جوانان کشورمان دارد.
وي با قدرداني از مسئولان دست اندرکار و سرمايه گذار اين نيروگاه به 2 نکته بسيار مهم اشاره کرد و ادامه داد: امروز همه مسئولان بايد براي ايجاد رقابت سازنده و نقدپذيري به منظور ارائه خدمات مطلوب براي افزايش رضايت مندي مردم تلاش کنند.
وزير نيرو گفت: اگرچه شايد کارها و پي گيري ها براي ارائه خدمت به مردم خسته کننده باشد اما در اين شرائط کنوني حساس نبايد به نحوي عمل کرد تا آب در آسياب دشمن بريزيم چرا که دشمن درصدد است تا از آب گل آلود ماهي بگيرد.
اردکانيان ، اعتماد مردم را جزو سرمايه هاي نظام جمهوري اسلامي دانست و تاکيد کرد: نبايد به اعتماد ملي خدشه اي وارد شود و رئيس جمهوري نيز بر اين موضوع تاکيد و توصيه دارد همه بايد سعي کنند تا انسجام ملي ، وحدت و هم افزايي بيشتري ميان مسئولان و مردم ايجاد شود.
وزير نيرو گفت:‌ امروز در عرصه صنعت آب و برق که نقش تعيين کننده اي در تامين امنيت ، آرامش و رفاه مردم دارد خوشبختانه با همکاري مجلس شوراي اسلامي ، دولت و سرمايه گذاران بخش خصوصي به دستاوردهاي خوبي دست يافته ايم به طوريکه توانستيم در حوزه خدمات رساني به مردم به بهترين وجه عمل کنيم.
اردکانيان از همراهي مردم بواسطه شکيبايي آن ها در مصرف بهينه برق قدرداني کرد و از آنان خواست با توجه به همه دشواري هاي طاقت فرسا در تابستان گرم امسال، اين همکاري به يک عادت تبديل شود تا بتوانند برنامه ريزي هاي خوبي در بخش توليد و مديريت مصرف تابستان سال آينده داشته باشند.
عمليات ساخت نيروگاه سيکل ترکيبي نوشهر از تيرماه سال 1395 با پيش بيني اعتباري بالغ بر 280 ميليون يورو از محل مشارکت بخش خصوصي و صندوق توسعه ملي در زميني به مساحت کمتر از هشت هکتار در شهرستان نوشهر آغاز شد.
بهره برداري از پست 63/230 کيلوولت و خط انتقال 230 کيلوولت غرب مازندران با اعتباري بالغ بر 85 ميليارد و 500 ميليون تومان از ديگر طرح هاي برق رساني بود که در اين آئين به بهره برداري رسيد.
وزير نيرو در اين سفر علاوه بر بهره برداري از اين طرح ها ، قرار است با نماينده ولي فقيه در مازندران ديدار کند و نيز نشستي با استاندار ، نمايندگان مردم درمجلس شوراي اسلامي و مديران صنعت برق استان داشته باشد.
مديرکل روابط عمومي استانداري مازندران پيش از اين درگزارشي، بازديد از سدهاي هراز، البرز، گلورد و تصفيه خانه فاضلاب آب شرب شهر ساري را از برنامه هاي سفر وزير نيرو به اين استان اعلام کرد.
شرکت توزيع نيروي برق غرب مازندران عهده دار تامين برق دست کم 580 هزار مشترک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار