رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: امیدواریم با حضور بخش خصوصی جایگاه ورزش استان را ارتقا دهیم و جوانان استان اصفهان برای استان ما افتخار آفرین باشند.
کد خبر: ۶۴۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 13 August 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی شامگاه یکشنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران ورزشی استان اصفهان اظهار داشت: بسیاری از شهرستان‌های استان اصفهان از میانگین شهرستان اصفهان هم که اشاره شده سرانه ورزشی کمتری دارند و شهرستان فلاورجان 28 صدم درصد است.

وی افزود: در سال 96 نزدیک 60 مدال رنگارنگ داشته باشند، اگر بتوانیم امکانات را فراهم کنیم و اگر بخش خصوصی فعال و حمایت شود می‌تواند رونقی برای ورزش باشد، اگر ورزش رونق پیدا کرد بسیاری از مشکلات اجتماعی ما رفع می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر جوانان به ورزش جذب شوند دیگر به دنبال اعتیاد و دیگر مسائل نمی‌روند، آنقدر که اسلام برای سلامتی اهمیت قائل است هیچ دین دیگری قائل نیست و یکی از راه‌های سالم ماندن جسم و روح ما اهمیت به ورزش بوده، امیدواریم با حضور بخش خصوصی جایگاه ورزش استان را اتقا دهیم و جوانان استان اصفهان برای استان ما افتخار آفرین باشند.

حیدرعلی عابدی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اهمیت ورزش در ارتباط با حفظ سلامتی جسمی و روانی بسیار موثر است و اگر قرار باشد بنده به شما توصیه کنم می گویم ورزش باید جز برنامه روزانه باشد و کسانی که روزانه 3 ساعت ورزش کنند سرطان نمی‌گیرند.

وی بیان کرد: در مجموع تحرک خوب است و اگر روزانه 10 الی 20 دقیقه ورزش داشته باشید کمک می‌کند سیستم حرکتی همیشه فعال باشد اما به این معنا نیست که به دیگر بیماری‌ها دچار نشوید.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که در گذشته دنبال آب حیات می‌گردند ورزش را می‌شناختند دیگر دنبال آب حیات نمی‌رفتند، اینکه گاهی ورزش کنید و گاهی ورزش نکنید نیز ممکن است تاثیرات منفی داشته باشد.

وی اظهار داشت: ورزش را باید وارد سبک زندگی کرد و پس از آن تغذیه سالم است که اگر به این توصیه‌ها توجه شود آب حیات را بدست آورده‌اید، نکته مهم دیگر استرس بوده که باید استرس را از زندگی بیرون کنید، برای مثال خبری نزنید که تن و بدن شما بلرزد.

فرهاد رحیمی رئیس هیئت تنیس  اصفهان در این مراسم بیان کرد: ورزش باید بهتر از این درک و از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود و یکی از مشکلات ما در حوزه ورزش کمبود سرانه ورزش است و سرانه ورزش در اروپا 3 متر مربع به ازا هر فرد بوده و این آمار در دنیا 6 متر مربع است اما متاسفانه در ایران 7 دهم متر مربع به ازای هر فرد و در اصفهان این عدد حدود 4 دهم متر مربع است، ورزشی که الان اگر از بعد اقتصادی نگاه کنیم صنعت ششم دنیاست.

وی گفت: برای مثال در مسابقات المپیک ریو گردش مالی حدود 8 میلیارد دلار بوده که حدود یک پنجم فروش یک سال نفت ایران است و امیدوارم بهتر از این از ظرفیت‌های ورزش استفاده کنیم، ورزش در کشور در همه حوزه‌ها ظرفیت‌های خوبی دارد و می‌تواند فرصت شغلی که یک دغدغه در کشور است ایجاد کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار