تیام در آستانه امضای قرارداد با باشگاهی متمول، از سوی آبی‌های پایتخت تهدید به شکایت شد تا ارسال نامه رسمی استقلال به عجمان پیرامون اولتیماتوم در راه عقد قرارداد با این بازیکن زمینه شکستن سکوت او را فراهم کند.
کد خبر: ۶۳۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷ 04 August 2018

تابستان برای طرفداران استقلال و اهالی فوتبال ایران توأم بود با یک نام جنجالی و خبرساز، نامی که فصل گذشته در مدتی کوتاه به مهره‌ای کلیدی برای وینفرد شفر و استقلالی‌ها تبدیل شد تا با گل‌های مهم و سرنوشت‌ساز زمینه صعود آبی‌ها به جمع هشت تیم برتر آسیا و بالا بردن جام قهرمانی در خرمشهر را فراهم کند. مامه باباتیام یکی از خریدهای پرسروصدای شفر در زمستان گذشته با حضورش جان تازه‌ای به استقلال بخشید تا این تیم نیم‌فصلی رؤیایی داشته باشد. مهاجم سنگالی که از همان روزهای ابتدایی تابستان جنجال‌های فراوانی پیرامون آینده‌اش در باشگاه استقلال رقم خورد حالا در آستانه امضای قرارداد با باشگاهی متمول در حاشیه خلیج‌فارس از سوی آبی‌های پایتخت تهدید به شکایت شد تا ارسال نامه رسمی استقلال به عجمان پیرامون اولتیماتوم در راه عقد قرارداد با این بازیکن زمینه شکستن سکوت او را فراهم کند. مامه تیام در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی حرف‌هایی زد که هر کدام از آن‌ها جای تأمل و بررسی بیشتر دارد.

امارات نه، در ایتالیا هستم
من در حال حاضر در ایتالیا پی‌گیر برخی مشکلات شخصی هستم و نمی‌دانم چرا در ایران می‌گویند تیام در دبی حضور دارد. البته در این چند ماه به قدری از این اخبار و حواشی به گوشم رسیده که دیگر برایم طبیعی شده و اهمیتی هم ندارد، چون برخلاف میل باطنی، من و استقلال به پایان خط رسیدیم و دیگر هیچ شانسی برای ادامه همکاری وجود ندارد.

حرف بزنم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود
زیاد اهل جار و جنجال نبوده و نیستم. فکر می‌کنم در تمام ماه‌هایی که در استقلال و فوتبال ایران بودم این موضوع را ثابت کردم، چون کمترین اظهارنظر و نقل قول از من منتشر شد. الان هم اگر سکوتم را شکستم به این دلیل بود که واقعاً در این چند هفته اظهاراتی پیرامون خودم شنیدم که دیگر نمی‌توانستم آن‌ها را تحمل کنم گرچه به خاطر دور بودن از ایران چندان هم برایم اهمیتی ندارد و تنها نقطه کلیدی این است که دوست ندارم با اعتبار و شخصیتم مقابل طرفداران استقلال بازی شود، چون من نهایت احترام را برای آن‌ها قائل بودم و تنها به خاطر همان طرفداران است که حرف نزدم، چون اگر حرف بزنم در استقلال سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

دو ماه قبل به باشگاه گفتم تکلیف را روشن کنید
من یک ماه قبل از جام جهانی درست همان روزهایی که برای استراحت به همراه خانواده‌ام در کویت بودم به سران استقلال گفتم تکلیف قراردادم را روشن کنید. اتفاقاً خیلی هم پی‌گیر بودم چون به عنوان فوتبالیستی حرفه‌ای چاره‌ای نداشتم تا برای آینده‌ام تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشم. هر وقت پی‌گیر می‌شدم باشگاه استقلال وعده می‌داد به زودی مذاکره می‌کنیم در حالی که طبق قرارداد ما که در سه بند بود من بازیکن آزاد شناخته می‌شدم و آن‌ها باید پی‌گیر شرایط من می‌شدند، اما چون استقلال و طرفدارانش برای من در اولویت بودند خودم پی‌گیر باشگاه می‌شدم که فکر می‌کنم اشتباه هم بود.

گفتند بیا استانبول طلبت را بگیر و قرارداد ببند
این اواخر وقتی متوجه شدم مشکل مالیاتی من از سوی باشگاه حل نشده و بیایم گذرنامه‌ام توسط مقامات ضبط می‌شود از آمدن به تهران ترسیدم، چون در این موضوع من گناهی نداشتم. از همین رو باشگاه به من وعده داد برای مذاکره به ترکیه بیایم تا در حاشیه اردوی آماده‌سازی استقلال تکلیف‌مان مشخص شود. گفتند بیا استانبول هم طلبت را بگیر و هم پیرامون قرارداد سال جدید مذاکره کن از همین رو به این شهر رفتم، اما دریغ از یک دلار پرداختی به خاطر طلبم. شاهد زنده این ماجرا هم وینفرد شفر و سرور جپاروف هستند که آن‌ها هم کاملاً از این رفتار شوکه بودند.

به اسم من و جپاروف ۲۰۰هزار دلار آوردند اما...
شنیدم در تهران سران باشگاه استقلال مدعی شدند با یک چمدان پرپول و ۲۰۰هزار دلار مطالبات من و جپاروف به استانبول آمده‌اند تا کار تمدید قرارداد ما را نهایی کنند، اما ما که یک دلار از این پول را هم ندیدیم و بدتر از همه اینکه مدیران وقت باشگاه هم در مذاکرات راجع به هر چیزی صحبت کردند جز پرداخت مطالبات قانونی من!

قرارداد من و استقلال کاملاً شفاف است
به عنوان بازیکنی حرفه‌ای از همان روز اول که با استقلال پای میز مذاکره نشستم توافقات را به صورت قانونی و کتبی درج کردم تا با مشکل روبه‌رو نشوم. الان هم این قرارداد نه تنها دست خودم و باشگاه استقلال است بلکه در فدراسیون فوتبال ایران و همین‌طور سایت فیفا و AFC نیز ثبت شده و وجود دارد و اتفاقاً خیلی هم شفاف جزئیات در آن درج شده است پس دلیل این همه جنجال را نمی‌دانم که می‌گویند تیام زیر بار تعهدات زده است.

اگر قرارداد داشتم چرا دنبال مذاکره با من بودند؟
یک سؤال از مسئولان باشگاه استقلال دارم؛ آن‌ها که مدعی هستند من یک سال دیگر با آن‌ها قرارداد دارم چرا در تمام هفته‌های گذشته پی‌گیر جلب نظر من برای مذاکره و توافق جدید بودند؟! مگر بازیکنی که با باشگاه قرارداد رسمی داشته باشد نیاز دارد دوباره پای میز مذاکره بنشیند که استقلالی‌ها مدام با من در ارتباط با این موضوع مکاتبه داشتند؟

نام استقلال و طرفدارانش در قلب من حک شد
این درست که اقامت من در چالش فوتبالی ایران خیلی کوتاه بود، اما بدون اغراق اعتراف می‌کنم در مدت همین چند ماهه به قدری از استقلال و طرفدارانش خاطره خوش و رفتارهای خوب دیدم که نام این باشگاه و هوادارانش برای همیشه در قلب من حک شده است. آن‌هایی که در این چند ماه تنها به عشق دیدار دوباره‌شان پای تمام حرف و حدیث‌ها و اظهارات نادرست ایستادم بلکه فرصتی برای ادامه این همکاری پیش بیاید، اما نشد که بمانم.

تیم آینده‌ام؟ صبر کنید متوجه می‌شوید
در حال حاضر مدیر برنامه‌هایم در حال مذاکره با سه باشگاه حاشیه خلیج‌فارس است که آخرین اخبار از موافقت کلی یکی از این باشگاه‌ها با شرایط من حکایت دارد، اما اینکه نام تیم آینده‌ام چه خواهد بود فکر می‌کنم تا چند روز دیگر به صورت صددرصد مشخص خواهد شد. در کل می‌توانم بگویم فصل بعد را نزدیک ایران در یکی از کشورهای خلیج‌فارس خواهم بود.

اولتیماتوم به عجمان تعجب‌برانگیز بود
شنیدم باشگاه استقلال در نامه‌ای رسمی به باشگاه عجمان به صورت رسمی پیرامون عقد قرارداد با من اولتیماتوم داده است. واقعاً متعجب شدم، چون انتظار این نامه را نداشتم. من بازیکن استقلال نیستم و طبق قراردادی که باشگاه امضا کرده با پرداخت ۲۰۰هزار دلار می‌توانم فسخ کنم و به تیم جدیدی بروم آن هم بدون هیچ قید و شرطی. از چند هفته قبل مراحل قانونی استفاده از بند فسخ قرارداد را طبق قوانین نقل و انتقالاتی فیفا گذرانده‌ام و مشکلی از این بابت ندارم.

نگفتم ۴۰۰هزار دلار به استقلال می‌پردازم
برخی محافل خبری نقل قولی از من منتشر کردند مبنی بر اینکه برای کمک به استقلال حاضر شدم ۴۰۰هزار دلار به باشگاه برای گرفتن رضایتنامه بپردازم. این موضوع کذب محض است، چون یک دلار هم بیشتر از توافقی که در قراردادم برای فسخ قرارداد وجود دارد به استقلال پرداخت نمی‌کنم و از همین جا هم اعلام می‌کنم در این مدت نه مصاحبه‌ای انجام دادم و نه پستی در صفحات مجازی پیرامون این موضوع به اشتراک گذاشتم، از همین‌رو خواهشم این است از انتشار این نقل قول‌های غیرواقعی خودداری کنید، چون دوست ندارم با روحیه و اعصاب طرفداران استقلال که برای من عزیز هستند بازی شود.

از شلوغ‌کاری مدیران استقلال نمی‌ترسم
شاید طبیعی هم باشد که مدیران استقلال برای تبرئه خود در ماجراهای اخیر بخواهند با شلوغ‌کاری بازی با افکار را در دستور کار قرار دهند، اما واقعیت این است که من مامه باباتیام به عنوان بازیکنی حرفه‌ای هیچ کار خلاف قانون و تعهدی که داشتم انجام ندادم از همین رو شلوغ‌کاری مدیران استقلال با این نامه‌نگاری‌ها و تهدید شکایت به فیفا نه تنها من را نمی‌ترساند بلکه انگیزه‌ام را بیشتر می‌کند تا به همه ثابت کنم در این ماجراها تنها مظلوم واقع شده‌ام.

خبرورزشی

برچسب ها: تیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار