سیل و باران که توسط اداره کل هواشناسی مازندران به مردم و مسافران هشدار قبلی داده شده بود البته سبب غافلگیری بسیاری از مسافران در حاشیه جنگل‌ها و نقاط کوهستانی شهرهای مرکزی استان مازندران شد.
کد خبر: ۶۳۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 03 August 2018

به گزارش تابناک مازندران، وقوع سیل و باران در مازندران در یازدهمین روز از دومین ماه گرم تابستان سبب غافلگیری مسافران تابستانی و وقوع خسارات در مناطق کوهستانی شهرهای ساری و سوادکوه شد.

براساس این گزارش، باران سیل‌آسا، رگباری و شدید از عصر روز گذشته از جنوب مازندران در شهرستان سوادکوه باریدن گرفت تا پس از حدود 20 روز گرمای شدید هوای 40 درجه مردم و مسافران استان با خنکای تابستانی در سال 97 مانوس شوند.

بارش‌های سیل‌آسا که توسط اداره کل هواشناسی مازندران به مردم و مسافران هشدار قبلی داده شده بود البته سبب غافلگیری بسیاری از مسافران در حاشیه جنگل‌ها و نقاط کوهستانی شهرهای مرکزی استان مازندران شد.

12 روستای چهاردانگه اسیر سیلاب شدید

عباس‌علی رضایی فرماندار ساری با اشاره به سیل غروب پنجشنبه در بخش چهاردانگه شهرستان ساری اظهار داشت: 12 روستای بخش چهاردانگه شهرستان ساری در معرض سیل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این سیل به دو روستا خسارت وارد شد افزود: مزارع، باغات و راه مواصلاتی روستاهای برد و چالو منطقه چهاردانگه دچار خسارت شد.

فرماندار ساری با اعلام اینکه خوشبختانه این سیل خسارت جانی به همراه نداشت، افزود: متاسفانه برخی از منازل روستای چالو دچار آبگرفتگی شد.

رضایی با تاکید بر اینکه نیروی تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای خسارات فعالیت خود را آغاز کردند و در محل حضور دارند، تصریح کرد: راه‌های ارتباطی روستای برد باز و راه روستای چالو در حال ترمیم و بازگشایی است. میزان خسارت ریالی به باغات، اراضی کشاورزی و منازل متعاقبا اعلام می‌شود.

در عین حال جاری شدن سیلاب در منطقه پشتکوه چهاردانگه ساری سبب بروز مشکلات و نگرانی‌های برای مردمان این منطقه کوهستانی همجوار مرکز استان شده است.

علی اصعر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه به کشاورزان کیاسر و اهالی روستاهای مسیر و گردشگران توصیه می‌شود با توجه به احتمال سیلاب ناگهانی از اقامت در مسیر رودخانه‌ها، مسیل‌ها پرهیز کنند، گفت: با توجه به اعلام هواشناسی و وقوع بارش‌های رگباری در مناطق کوهستانی که از عصر پنجشنبه آغاز شده در کوتاه مدت به صورت محلی منجر به روان آب و سیلاب در مناطق مستعد شامل رودخانه‌های فصلی و دره‌های کوهستانی می‌شود.

وی افزود: عصر روز گذشته درمنطقه سوادکوه و چهاردانگه با وقوع رگبار پراکنده شاهد روان آب‌ها و افزایش میزان آب رودخانه‌ها بودیم که به مردم این مناطق از طریق دستگاه‌های مسئول هشدار‌های لازم داده شد.

احمدی تاکید کرد: توصیه می‌شود روستانشینان ادوات کشاورزی و احشام را از مسیل‌ها دور و مسافران از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و محل عبور سیلاب‌ها در ارتفاعات و مسیر رودخانه در پایین دست خودداری کنند. دستگاه‌های مسئول و امدادی مازندران از آمادگی لازم برای امدادرسانی برخوردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار