فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن دماوند مجددا با بهسازی های صورت گرفته به نیروی دریایی شمال کشور الحاق و وارد آب های خزر می شود.
کد خبر: ۶۳۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴ 02 August 2018

ايسنا مازندران، حسين خانزادي در حاشيه مسابقات غواصی ارتش های جهان كه به ميزباني نوشهر برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ناوگان جنوب تا پيش از 7 آذر شاهد الحاق ناوشکن سهند به ناوگان جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

وي با بيان این كه ناوشکن سهند تا به امروز آزمایش های لازم را انجام داده است افزود:آخرین اصلاحاتی که در کارخانجات سازنده این ناوشکن در نیروی دریایی باید انجام می شد، روی آن صورت گرفت و آماده است تا به مناسبت روز نیروی دریایی به ناوگان نیروی دریایی در جنوب ملحق شود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصريح كرد: همزمان زیردریایی "فاتح" جمهوری اسلامی ایران که نسل جدیدی از زیردریایی ها است تا هفتم آذر ماه به نیروی دریایی الحاق می شود.

خانزادی با اشاره به این که از مجموع سه فروند زیردریایی کلاس غدیر که از نوع میگ جت بوده دو فروند آن بازسازی شده است، تصریح کرد: یک فروند زیردریایی نیز ساخت جدید است و این نیز به نیروی دریایی ورود پیدا می کند.

وي ادامه داد: در تلاشیم تا پایان سال ناوشکن جمهوری اسلامی ایران به نام "دنا" که در کارخانجات کشتی سازی وزارت دفاع در حال ساخت است؛ پس از تکمیل روند ساخت، در نیروی دریایی به کارگیری شود؛ همچنين در ناوگان شمال، ناوشکن دماوند مجددا با بهسازی های صورت گرفته بر روی آن به آب انداخته می شود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص تنگه هرمز و اهميت آن گفت:در تمام سال های گذشته امنیت تنگه هرمز توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با کمک نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان ید واحده برقرار شده است؛ این مسیر به اذن خداوند و فرمان مقام معظم رهبری همچنان ادامه خواهد داشت اما در هر حال در محیط بین الملل آن چیزی که بر روی همکاری ها اثرگذار بوده تحریم ها است که خاصیت میرایی همکاری دارد و آن را از بین می برد.

خانزادي با اشاره به این که این همکاری نیروی دریایی که به عنوان یک وظیفه ملی، منطقه ای و جهانی برای برقراری امنیت در منطقه انجام می دهد تحت تأثیر تحریم ها قرار خواهد گرفت، یادآور شد:آن هایی که به این موضوع توجه می کنند، بدانند که اگر قرار باشد در این منطقه شیر نفتی باز باشد، پولش به جیب کسانی می رود که مردم ما را تهدید می کنند، بنابراین قطعا این موضوع روی کارکرد تنگه هرمز تأثیرگذار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار