مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: از اول خرداد تا ششم مرداد ماه سالجاری تعداد ۲۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان باختند.
کد خبر: ۶۳۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 31 July 2018


عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به اینکه هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آن‌ها بازگشتی خوش ندارند، گفت: از اول خرداد تا ششم مرداد ماه سالجاری تعداد ۲۱ نفر (همگی مرد) بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان باختند.

وی افزود: شهرستان‌های بابلسر با ۷، نوشهر با ۶، محمود آباد و نور هر کدام با ۳، رامسر با ۲ مورد به ترتیب بیشترین آمار را داشتند.
عباسی با اشاره به اینکه شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است، اضافه کرد: متاسفانه ۴۳ درصد از غرق شدگان بومی هستند که این رقم در سال گذشته ۳۲ درصد بود.
وی بیشترین سن غرق شدگان را ۲۱ تا ۳۰ سال با ۸ مورد، ۳۱ تا ۴۰ را با ۷ مورد اعلام و بیان کرد:محل غرق شدگی همه این افراد در خارج از طرح سالمسازی دریا هستند.

عضو شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیگیری‌ها، هشدار و بیان آمار غریق‌ها از سوی خبرگزاری، رسانه ملی و سایت‌های مجازی استان در بیان واقعیت‌های مربوط به دریا اقدام موثری در کاهش این آمار بود که انشاءا.. رسانه‌ها مسائل طرح دریا را همچون گذشته جدی‌تر پیگیری کنند.
منبع: خبرگزاری میزان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار