بله! من او را می شناختم و برای همین تلفن را جواب دادم، ولی به آقای رشیدی اسم شخص را نیاوردم و فقط گفتم به من پیشنهاد دادند که برای بازی فردا مقابل نساجی با تمام توان بازی نکنم. بعد از مشورت با مدیرعامل باشگاه به من گفتند که باید حواست را جمع کنی، ممکن است اتفاقی برایت بیفتد و همه مدارک بر علیه تو باشد. برای همین صدای افرادی که با تو تماس می گیرند را ضبط کن. بعد از آن چند باری با من تماس گرفتند و من صدای فردی که به من پیشنهاد مالی داده بود را ضبط کردم.
کد خبر: ۶۳۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 31 July 2018

 

اعترافات تکان دهنده بازیکن راه آهن از پیشنهاد باشگاه نساجی؛ تهدیدم کردند و گفتند۷۰ سکه بگیر!

۲ ساعت پیش
۰

خبرگزاری فارس:سال گذشته در آخرین دیدار لیگ دسته اول تیم های نساجی مازندران و راه آهن تهران به میدان رفتند. بازی که برای تیم نساجی مازندران از هر لحاظ مهم و حیاتی بود. تیمی مثل خونه به خونه بابل هم به عنوان مدعی صعود به لیگ برتر شانس زیادی داشت که برای اولین بار به لیگ برتر صعود کند و با توجه به حساسیت های بالای دیدارهای پایانی لیگ دسته اول، قبل از شروع بازی ها شایعات مربوط به تبانی بسیار داغ بود تا اینکه بازی نساجی و راه آهن با حساب ۶ بر صفر به سود تیم قدیمی نساجی به پایان رسید و این نوع شکست شائبه های فراوانی را به وجود آورد.

در این راستا خبرنگار ورزشی بعد از بررسی های مختلف با عرفان گلستانی یکی از بازیکنان تیم راه آهن که سابقه حضور در تیم هایی نظیر تراکتورسازی، ملوان و تیم های ملی نوجوانان، جوانان و دانشجویان را در کارنامه دارد، در خصوص آن بازی و اینکه شنیده شده بعضی از مسئولان باشگاه نساجی به او پیشنهاد مالی داده اند تا او مقابل این تیم بازی خود را ارائه ندهد گفت وگو کرده است که در زیر می خوانید:

فارس: در خصوص بازی با نساجی مازندران صحبت کن، آیا واقعاً از سوی مسئولان این باشگاه به تو پیشنهاد مالی داده بودند؟

- قبل از بازی طبق روال روزهای گذشته مشغول تمرین کردن بودیم. ساعت ۶ بعدازظهر تماسی از سوی فردی که در باشگاه نساجی فعالیت می کرد و من او را می شناختم، با من گرفته شد. او با من صحبت کرد و گفت شب قبل قرار است فرد دیگری با تو تماس بگیرد و در خصوص بازی فردا با تو تلفنی صحبت کند. همان زمان به سمت مدیرعامل باشگاه راه آهن رفتم و به آقای رشیدی گفتم که از طرف باشگاه نساجی با من تماس گرفته شده است.

فارس:گفتی او را می شناختی؟

- بله! من او را می شناختم و برای همین تلفن را جواب دادم، ولی به آقای رشیدی اسم شخص را نیاوردم و فقط گفتم به من پیشنهاد دادند که برای بازی فردا مقابل نساجی با تمام توان بازی نکنم. بعد از مشورت با مدیرعامل باشگاه به من گفتند که باید حواست را جمع کنی، ممکن است اتفاقی برایت بیفتد و همه مدارک بر علیه تو باشد. برای همین صدای افرادی که با تو تماس می گیرند را ضبط کن. بعد از آن چند باری با من تماس گرفتند و من صدای فردی که به من پیشنهاد مالی داده بود را ضبط کردم.

فارس: چقدر به تو پیشنهاد داده شد؟

- ۷۰ سکه قرار بود به من بدهند، حتی آنها گفتند نصف سکه ها را قبل از بازی و نصف دیگرش را پس از بازی به تو می دهیم و فقط از تو می خواهیم که بازی را به نفع ما تمام کنی. بعد از آن صدای آنها را ضبط کردم و چند باری با من تماس گرفته شد. اعتقاد داشتم اگر قرار است انگی به من زده شود، مدارک لازم را داشته باشم و به همه نشان بدهم که من از اول این پیشنهاد را قبول نکردم. حتی زمانی که مادرم این موضوع را فهمید به من گفت که شیرم را حلالم نمی کنم اگر این پول را دریافت کنی، چراکه من سر سفره پدرومادر بزرگ شده ام و این پول ها از گلویم پایین نمی رود. من اگر این کار را کردم به دنبال خراب کردن نساجی یا فرد دیگری نبودم، می دانستم بعد از این اتفاق ممکن است اتفاقات خاصی برای من بیفتد.

اعترافات تکان دهنده بازیکن راه آهن از پیشنهاد باشگاه نساجی؛ تهدیدم کردند و گفتند70 سکه بگیر!

فارس: چه اتفاقاتی؟ آیا تهدید شدی؟

- زمانی که من این پیشنهاد را قبول نکردم، چند باری با من صحبت کردند حتی روز بازی و به من گفتند که هنوز هم دیر نشده، می توانی کار را برای ما دربیاوری. یکی از دوستانت یا بستگانت را به ما معرفی کن تا همین الان تمام سکه ها را برای تو بفرستیم. وقتی این کار را انجام ندادم و بحث تبانی صورت گرفت و قرار شد به کمیته اخلاق بروم، از طرف بعضی افراد تهدید شدم. این افراد از طریق پیامک و همین طور تماس های مشکوکی داشتند که آرامش را از من گرفته بودند.

فارس: آیا فقط به تو پیشنهاد داده شده بود یا به افراد دیگری هم پیشنهاد مالی داده شده بود؟

- من نمی دانم کسی پولی گرفته است یا نگرفته، چند نفری بودند که از طرف باشگاه نساجی تماس گرفته شد و پیشنهاد هایی داده شد، اما نمی دانم آیا کسی گرفته یا نگرفته، فقط من و ۵ نفر دیگر به کمیته اخلاق رفتیم تا در خصوص این ماجرا توضیحاتی را ارائه بدهیم.

فارس: قرار بود برای این پول در حین بازی چه کاری انجام بدهی؟

- روز بازی با من تماس گرفتند و به من گفتند هنوز هم دیر نشده است، تو باید این سکه ها را دریافت کنی و کار را برای ما به راحتی انجام بدهی و معتقد بودند یک پنالتی یا یک پاس اشتباه در محوطه جریمه انجام بدهم تا تیم نساجی بتواند به گل برسد. من پرینت تمام مکالمات را در اختیار کمیته اخلاق قرار دادم تا در جریان باشند. اگر این صحبت ها را مطرح کردم فقط به خاطر این بود که از اول در این فوتبال زحمت کشیدم تا به حقم برسم. دوست دارم کاری کنم تا فساد در فوتبال پاک شود. متأسفانه بعضی از افراد هر کاری که دلشان می خواهد انجام می دهند.

فارس: چه کسی از باشگاه نساجی با تو حرف زد؟

- فردی که از قبل او را می شناختم از باشگاه نساجی به من زنگ زد و گفت برادر خانم مربی نساجی با تو صحبت خواهد کرد و در خصوص این موضوع با تو بحث می کند. حتی دو روز گذشته هم برادرخانم آن فرد با من تماس گرفت، فکر می کرد من صدایش را ضبط نکردم و من را تهدید کرد که به همه می گوییم که تو به ما پیشنهاد دادی که به تو پول بدهیم و بازی را به نفع ما تمام کنی. من هم گفتم اگر صدایی از من دارید که حرفی راجع به این موضوع زدم پخش کنید، من هم صدای شما را پخش می کنم. بعد از آن تماس های مشکوکی با من گرفته شد، خیلی ها فکر می کردند که من صدا یا مدرکی ندارم، ولی بعد از اینکه تهدید شدم صدا را برای کمیته اخلاق ارسال کردم. این افراد زمانی که من به کمیته اخلاق دعوت شدم، خیلی تماس گرفتند، من را تهدید کردند، ولی از زمانی که نساجی در لیگ برتر بازی کرده است، تماس های مشکوک قطع شده و فعلاً بابت پخش صدای آنها با من تماس می گیرند و من را تحت فشار قرار می دهند.

فارس: آیا از تهدید آنها نمی ترسی؟

- من نه با نساجی مشکل دارم نه با مردم قائم شهر و نه هیچ فرد دیگری مشکل دارم، من با راه آهن قرارداد داشتم و موظف بودم که طبق قرارداد با تمام توان برای این تیم بازی کنم. چون من خلاف وعده های این افراد عمل کردم، آنها من را تهدید کردند و من همه این موارد را به کمیته اخلاق گفتم. من نمی توانستم دروغ بگویم، این افراد فقط به دنبال خراب کردن جوان هایی هستند که به دنبال فوتبال بازی کردن هستند. خیلی اذیت شدم، من در حال حاضر تمرکزی ندارم که بخواهم با آرامش فوتبال بازی کنم، در این مدت درگیر کسالت افراد خانواده ام بودم، بعد هم تماس های مشکوک من را اذیت می کرد و تمرکزم را از بین برده بود.

فارس: امکان دارد باز هم تهدید شوی؟

- نمی دانم! ممکن است. بعد از این اتفاقات ممکن بود فوتبالم نابود شود یا ممکن است اتفاق دیگری برایم رقم بخورد. من سعی کردم از فوتبال پاک و شرافتم دفاع کنم. این پول ممکن بود خیلی در روند زندگی من تأثیر بگذارد، ولی این کار را نکردم. از اولش دنبال این پول ها نبودم و بعد هم زمانی که مادرم متوجه شد، به خاطر حرمت مادر به کل به دنبال فرار از این موضوعات بودم. امیدوارم مسئولان به دنبال جلوگیری از حضور این افراد در فوتبال کشور باشند تا فوتبال ایران به تباهی کشیده نشود.

لازم به توضیح است، آمادگی انتشار هر توضیحاتی از باشگاه فوتبال نساجی را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار