مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سه ماهه امسال 138 نفر در حوادث رانندگی كشته شدند كه از اين تعداد 24 نفر موتورسوار هستند.
کد خبر: ۶۳۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 29 July 2018

بلاغ، علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما تعداد کشته‌شدگان موتورسوار در حوادث ترافیکی را ۲۴ نفر اعلام و اظهار کرد: سه ماهه امسال تعداد ۱۳۸ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد ۲۴ نفر موتورسوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش داشت.

وی افزود: بر اساس آمار شهرهای ساری با تعداد چهار، جویبار، بابل، چالوس و قائم‌شهر هر کدام با سه نفر بیشترین تلفات موتورسوار در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: بیشترین فوتی در ماه‌های خرداد با ۱۳، اردیبهشت با ۶ و فروردین با پنج مورد به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

این مسؤول تصریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۳۱ تا ۴۰ سال با آمار هشت (۳۴درصد ) فوتی است و بعد از آن گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با ۶ (۲۵ درصد) فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

عباسی با اشاره به فوت تعداد ۱۳ نفر (۵۴درصد) از موتورسواران در محور برون‌شهری و روستایی افزود: تعداد ۲۳ نفر راننده موتور و یک نفر هم سرنشین موتور هستند.

وی گفت: شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سه ماهه امسال بوده که امیدواریم موتورسواران با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی، عدم حمل مسافران و ترک‌نشینان خارج از ظرفیت و حرکات نمایشی و حمل بار غیر متعارف شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار