مدیرکل ارتباطات و فناوری مازندران گفت: در استان افزایش 30 درصدی کسب و کار اینترنتی را داشتیم و از این حیث در کشور رتبه هفتم را کسب کردیم.
کد خبر: ۶۳۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 29 July 2018


افزایش 30 درصدی کسب و کار اینترنتی در مازندران/2345 روستای مازندران دارای پوشش تلفن همراه هستند
به گزارش بلاغ، یدالله طهماسبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مدیران حوزه فناوری و اطلاعات که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعاتی و کسب و کار دانش بنیان اتفاقات خوب و به‌صورت زیرساختی انجام شده است.

وی افزود: استان مازندران بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 2 میلیون و 500 نفر از این جمعیت از اینترنت همراه استفاده می‌کنند که ضریب نفوذ تلفن همراه 78 درصد، ضریب نفوذ اینترنت 79 درصد است و همچنین 58 شهر در استان زیر پوشش شبکه‌ای هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری مازندران با اشاره به وضعیت ارتباطی روستاهای استان، اظهار کرد: 2 هزار و 345 روستا دارای پوشش تلفن همراه هستند و تعداد روستاهای دارای اینترنت(ADSL) دو هزار و 75 روستا است و همچنین 86 درصد از روستاها پوشش اینترنت بیسیم دارند، تعداد روستاهایی که رومینگ و های وب می‌شوند هزار و 539 روستا است، تعداد پورت‌های اینترنت پر سرعت 819 هزار و 857 پورت است، ضریب نفوذ اینترنت ثابت 15 درصد و 64 درصد از سیمکارت‌های فعال استان از اینترنت همراه استفاده می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه بحث ورود به توانمندی و آگاهی رسانی و پشتیبانی و امداد آپا که برای آسیب پذیری‌ها و حوادث ایمنی سایبری است را داریم، گفت: با برگزاری بیش از 60 رویداد استارتاپی توسط 5 شرکت مازندرانی، 50 گروه از دل این رویدادها استخراخ شدند که 200 نفر اشتغال ساعتی به‌وجود می آید و برنامه‌های دیگری ما در اینحوزه در حال توسعه است.

طهماسبی با اعلام اینکه در استان مازندران افزایش 30 درصدی کسب و کار اینترنتی داشتیم و از این حیث در کشور رتبه هفتم را کسب کردیم، گفت: همچنین مرکز داده استان راه‌اندازی شد و با توجه به وضعیت ICT چرخه اگریگیتور راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار