در شهرستان‌های بابلسر و رامسر نیز افرادی از اهالی و ساکنان استان کرمانشاه به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از محدوده طرح، جان باختند که جسد این افراد نیز کشف و به سردخانه منتقل شد.
کد خبر: ۶۳۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱ 28 July 2018

به گزارش تابناک مازندران، تعطیلات پایان هفته پنج نفر از هموطنان در استان به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا و شنا در خارج از طرح دریا در مازندران، طعمه امواج شدند.
 بر اساس اين گزارش ، سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی انتظامی مازندران با اشاره به ایجاد طرح‌های سالم سازی دریا با امکانات رفاهی مناسب، تصریح کرد: طرح دریا طی سال جاری در قالب ۲۸ طرح و ۴۳ چادر در سطح شهرستان‌های ساحلی استان برپا و راه اندازی شد که با امکانات ایجاد شده، شاهد امدادرسانی و نجات جان بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان و مسافران از غرق شدگی در دریا طی این مدت بوده ایم.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ناآشنایی به فن شنا به خصوص شنا کردن در خارج از محدوده طرح‌های ایجاد شده و نقاط حادثه خیز و نیز بی توجهی به هشدار‌های ناجیان غریق و ماموران انتظامی، سالانه باعث غرق ده‌ها نفر از شهروندان به ویژه گردشگرانی می‌شود که نا آگاهانه تن به دریا می‌سپارند.

سرهنگ باقری با بیان اینکه طی ۲ روز گذشته، ۵ نفر از هموطنان‌مان در سواحل استان غرق شده اند، عنوان کرد: در شهرستان نوشهر عصر روز گذشته ۳ نفر از هموطنان به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا کردن در خارج از محدوده طرح، جان باختند که جسد این افراد با حضور عوامل امدادی کشف و به سردخانه منتقل شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بیان کرد: در شهرستان‌های بابلسر و رامسر نیز افرادی از اهالی و ساکنان استان کرمانشاه به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از محدوده طرح، جان باختند که جسد این افراد نیز کشف و به سردخانه منتقل شد.

سرهنگ باقری در خاتمه به هموطنان توصیه کرد: هنگام استفاده از این موهبت الهی، هشدار‌های ماموران انتظامی و ناجیان غریق را جدی گرفته، از شنا در نقاط ممنوعه شنا نظیر محدوده‌های خارج از طرح‌های سالم سازی، نقاط کور دریا و ساعت‌های تعطیلی طرح بپرهیزند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار