طبق گزارش مرکز آمار ايران نرخ بيکاري بهاره در مازندران 3.3 درصد کمتر از ميانگين کشوري است . البته این در حالی ست که جوانان زیادی در این استان به رغم داشتن مدارک تحصیلی در جستجوی کارند .
کد خبر: ۶۳۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸ 27 July 2018

به گزارش تابناک مازندران، طبق گزارش مرکز آمار ايران نرخ بيکاري بهاره در مازندران 3.3 درصد کمتر از ميانگين کشوري است . البته این در حالی ست که جوانان زیادی در این استان به رغم داشتن مدارک تحصیلی در جستجوی کارند .


 نرخ بيکاري در مازندران سال 97 هم به روند کاهشي خود ادامه داد به گونه اي که بر اساس گزارش مرکز آمار ايران نرخ بيکاري بهار سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل يک درصد کاهش را نشان مي دهد .

در گزارش مرکز آمار ايران ، نرخ بيکاري مازندران در بهار سال جاري حدود 8.8 درصد اعلام شد.
نرخ بيکاري بهاره مازندران در سال 96 بر اساس گزارش همين مرکز 9.8 درصد اعلام شده بود.


بر اساس اين گزارش ، مازندران پس از استان هاي زنجان ، همدان ، اردبيل و سمنان رتبه پنجم را در کاهش نرخ بيکاري به نام خود ثبت کرده است .


 نرخ بيکاري مازندران 3.3 درصد کمتر از ميانگين کشوري
بررسي گزارش مرکز آمار ايران نشان مي دهد که نرخ بيکاري بهاره در مازندران 3.3 درصد کمتر از ميانگين کشوري است .


ميانگين نرخ بيکاري کشور در اين گزارش 12.1 درصد اعلام شده است .
بر اساس گزارش مرکز آمار ايران ، نرخ مشارکت اقتصادي در مازندران هم بهار امسال به 44.5 درصد رسيده است که نسبت به بهار سال پيش افزايش 2.2 درصدي را نشان مي دهد.


نرخ مشارکت اقتصادي (نرخ فعاليت) به نسبت جمعيت فعال اعم از شاغل و بيکار به جمعيت در سن کار گفته مي شود.


مرکز آمار ايران افراد بالاي 10 سال را جمعيت فعال به حساب مي آورد .


برابر اين گزارش ، نرخ مشارکت اقتصادي مازندران در بهار سال جاري 3.4 درصد بيشتر از ميانگين کشور بوده است .
مازندران حدود سه ميليون و 300 هزار نفر جمعيت دارد که 57 درصد آنها در مناطق شهري و بقيه در روستاها زندگي مي کنند.


کارشناسان اقتصادي ايجاد تحرک در اشتغال روستايي به دنبال اجراي طرح اعطاي تسهيلات اشتغالزا و پرداخت تسهيلات ارزان قيمت رونق توليد به بنگاههاي اقتصادي از جمله عوامل موثر بر کاهش نرخ بيکاري در مازندران مي دانند.


بر اساس گزارش کميسيون امور بانک هاي مازندران ، پارسال چهار هزار و 750 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد در اين استان پرداخت شد .


همچنين در چهار ماه اخير حدود يکهزار و 650 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزاي روستايي به مازندران ابلاغ شد که تاکنون حدود يکهزار ميليارد ريال به 666 متقاضي پرداخت و يکهزار و 860 فرصت شغلي ايجاد شد.


روند کاهشي نرخ بيکاري در مازندران در حالي امسال هم ادامه يافته است که بر اساس گزارش مرکز آمار ايران در بهار امسال استان‌هاي چهارمحال و بختياري ، سيستان و بلوچستان و لرستان بالاترين نرخ بيکاري را داشتند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار