کارشناسان اعتقاد دارند که اولویت نخست در رونق بخشیدن به صنعت گردشگری ، توسعه راه هاست و با ایجاد جاذبه برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این حوزه می توان به ورود بیشتر گردشگر و رونق گردشگری کمک کرد.
کد خبر: ۶۳۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 26 July 2018

به گزارش تابناک مازندران، عبدالله بهادری با بیان اینکه هم اکنون باسرمایه گذار بخش خصوصی در این زمینه وارد مذاکره شده ایم ، گفت که در مطالعات اولیه طول مسیر از چالوس تا تنکابن در نظر گرفته شده بود که با ایجاد آزاد راه آن را تا مرز مشترک با استان گیلان به طول 90 کیلومتر گسترش دادیم. در گفت و گو یی گفت :

براساس این گزارش، شهرهای غرب مازندران به دلیل نداشتن کمربندی همیشه با مشکلاتی در زمینه ترافیک بویژه در ایام تعطیل رو به رو بوده اند که پس از بررسی های صورت گرفته تصمیم گرفته شد تا بزرگراهی در این منطقه احداث شود.


وی در ادامه اظهار داشت :

در سال گذشته مطالعات فاز نخست این بزرگراه به طول 52 کیلومتر صورت گرفت اما به جهت مشکلاتی که در بحث تامین منابع مالی ایجاد شد ، مقرر گردید تا مطالعات انجام شده از بزرگراه به آزاد راه تغییر یابد که بتواند زمینه را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کند.


بهادری با بیان اینکه هم اکنون باسرمایه گذار بخش خصوصی در این زمینه وارد مذاکره شده ایم ، گفت که در مطالعات اولیه طول مسیر از چالوس تا تنکابن در نظر گرفته شده بود که با ایجاد آزاد راه آن را تا مرز مشترک با استان گیلان به طول 90 کیلومتر گسترش دادیم.


وی به طرح کنار گذر چهار شهر غرب مازندران نیز اشاره کرد و بیان داشت : این طرح نشات گرفته از سفر ریاست جمهور بود که به طور مستقیم به شهرداری ها ابلاغ شده بود و فعلا اختیاری در این حوزه نداریم.


مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت : از آنجا که طرح آزادراه با فاصله ای در جنوب شهر های محدوده غرب استان احداث خواهد شد قرار است تا در قالب مسیر های دسترسی فرعی آن را به این شهرها متصل نماییم تا بار ترافیکی روان تری را شاهد باشیم.


وی اعتبار مورد نیاز برای احداث آزاد راه را حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود : در مطالعات انجام شده تمامی ملاحظات زیست محیطی مد نظر قرار گرفته به طوری که مسیر عبور از شهر نمک آبرود و بخشی از جنگل از طریق تونل صورت خواهد گرفت و بقیه مسیر نیز از حریم های آزاد شده در مسیر لوله گاز انجام خواهد شد.
در طول فصل های مختلف سال خصوصا فصل های بهار و تابستان میلیونها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به شهرهای غرب مازندران سفر می کنند که در عموما این منطقه با مشکلات ترافیکی شدیدی رو به رو است.
بر اساس آمارهای رسمی دستکم نیمی از مسافران و گردشگرانی که به مازندران سفر می کنند، در این شهرستان ها اقامت می گزینند.


کارشناسان معتقدند که اولویت نخست در رونق بخشیدن به صنعت گردشگری ، توسعه راه هاست و با ایجاد جاذبه برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این حوزه می توان به ورود بیشتر گردشگر و رونق گردشگری کمک کرد.
آنان بر این باورند که احداث جاده های عریض و ایمن ، هموارسازی و ایمن سازی راه ها و احداث مجتمع های خدماتی بین راهی می تواند نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر داشته و سرمایه گذاری در این بخش از ریسک پایینی برخوردار است.


مازندران در تعطیلات نوروزی گذشته میزبان بیش از 12 میلیون نفر شب گردشگر بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار