در شورای عالی شهرسازی به تصویب رساندیم تا اعتلای انسانی و آبادنی سرزمین به عنوان هدف جمهوری اسلامی را دنبال کنیم و در یک نقشه در جهت تحقق توسعه مازندران حرکت نماییم، افزود: برداشتن موانع پروازی در باند فرودگاه ساری، برطرف نمودن موانع پرواز در فرودگاه رامسر و پیگیری برای تمهید استادیوم وطنی قائم شهر و ...از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۳۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 25 July 2018

به گزارش تابناک مازندران، محمد اسلامی ، در این همایش که در محل کتابخانه ملی ایران برگزار شد، عنوان نمود: اتاق فکر توسعه استان، نقش ایجاد فرصت همگراییِ همه مازندرانی ها در اقشار مختلف را به عهده دارد تا نقشه توسعه مازندران ترسیم شود و بر اساس آن با عزم راسخ در این مسیر حرکت کنیم و موانع توسعه را با خرد جمعی، وحدت و برنامه مدون از پیش رو برداریم.

براساس این گزارش، استاندار مازندران، گفت: اتاق فکر توسعه استان، نقش ایجاد فرصت همگراییِ همه مازندرانی ها در اقشار مختلف را به عهده دارد تا نقشه توسعه مازندران ترسیم شود و بر اساس آن با عزم راسخ در این مسیر حرکت کنیم و موانع توسعه را با خرد جمعی، وحدت و برنامه مدون از پیش رو برداریم.

وی در همایش موانع فرهنگی توسعه پایدار مازندران در محل کتابخانه ملی ایران با اشاره به این که اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران را راه اندازی کردیم و از همه صاحب نظران و اندیشمندان برای همکاری با این اتاق دعوت به عمل آوردیم، افزود: اتاق فکر توسعه استان، نقش ایجاد فرصت همگراییِ همه مازندرانی ها در اقشار مختلف را به عهده دارد تا نقشه توسعه مازندران ترسیم شود و بر اساس آن با عزم راسخ در این مسیر حرکت کنیم و موانع توسعه را با خرد جمعی، وحدت و برنامه مدون از پیش رو برداریم.

استاندار، شناسایی مشکلات و موانع استان، احصاء اولویت ها و راه حل ها و گفتگو و توافق بر راهبردها به منظور یافتن نقشه توسعه استان بر اساس آینده پژوهی را از اهداف و رویکرده های اتاق فکر دانست و گفت: کارگره های اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران تاکنون بالغ بر بیش از 140 جلسه برگزار کرده است، بنابراین خروجی این بحث ها، بررسی ها و گفتگو و توافق نهایی بر یک برنامه می تواند میثاق نامه همه ما برای تعالی استان باشد.

مقام عالی دولت در ادامه اقتصاد ما نیازمند هجرت از بازار مالی به بازار سرمایه است تا نقدینگی ها در چرخ اقتصادی سالم حرکت کند، افزود: بر آنیم تا با جذب سرمایه های مردمی و انتقال آن به فرابورس و بورس و تبدیل این بنیاد به سهامی آن و حرکت دادن آن در مسیر قانونی، به یک ساختار اقتصادی پویا و مولد دست یابیم.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل بالای مردم مازندران با بیان این که اگر خوب این توانمندی ها را ببینیم و ضمن تعامل و گفتگو با مردم؛ خوب صدای آنان را بشنویم، نرخ ایثار و از خودگذشتگی مردم استان در جهت توسعه بسیار بالاست و در امور توسعه ای استان از خودگذشتگی بالایی دارند، تصریح کرد: باید این ظرفیت ها را قدر بدانیم و با جریان مخرب فرهنگی و در راس آن فساد و تبعیض با جدیت برخورد کنیم.

اسلامی، یادآور شد: باید با مولفه های بازدارنده توسعه مقابله کنیم و ما در برنامه خود به این مهم پرداخته ایم و هم چنان با جدیت به این اصل پایبند خواهیم بود. باید برای مقابله با فساد اداری، دولت را به سمت دولت الکترونیک سوق دهیم. باید در جریان کوچک سازی دولت، کارآمدسازی دولت و کارآمدسازی مدیریتی را تحقق ببخشیم.

استاندار، با اشاره به این که تمام ظرفیت های اقتصادی مازندران در اختیار مردم و بخش خصوصی است، خاطرنشان ساخت: توانمندسازی این ظرفیت ها زمینه ساز توسعه مازندران است و باید آن را دنبال کنیم. وظیفه ما گره گشایی و رفع مزاحمت از فعالیت فعالان اقتصادی است.

وی، اظهار داشت: رفع برون رفت از تبعیض و فساد این است که نظام یکپارچه اطلاعاتی داشته باشیم و از محل گرایی و بخشی نگری خارج شویم و به مازندران یکپارچه بیندیشیم.

استاندار مازندران، با بیان این که مقابله با آسیب های وارده به اکوسیستم، محیط زیست، جامعه و سلامت و امنیت غذایی برنامه از برنامه های محوری ماست و هم چنان با جدیت تداوم خواهد داشت، گفت: ما تا پایان امسال در هیچ جای مازندران شیرابه زباله که به زمین نفوذ کند، نخواهیم داشت.

وی، افزود: بالغ بر 1400 تن زباله را در قالب ها پروژه های نیروگاهی، پسماند و ... تا پایان سال جاری ساماندهی خواهیم نمود و با جدیت سرمایه گذاری های لازم در خصوص پروژه های تعیین تکلیف نشده را دنبال می کنیم.

استاندار، گفت: در تلاشیم تا پسماند را با یک فرهنگ واحد در خانه متوقف و ساماندهی کنیم و طرح تفکیک زباله از مبدا را آغاز کردیم.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که سرزمین ما دارای ظرفیت های قابل بهره برداری و توان لازم برای اتصال به بازارهای بیرون است، ابراز نمود: توسعه زیرساخت ها و انجام سرمایه گذاری ها از سوی بخش خصوصی دو بال توسعه مازندران هستند که به جد پیگیری می کنیم

استاندار با اشاره به این که باید به کمک مردم کیفی سازی محیط زندگی مردم را انجام دهیم تا مردم ما به آسایش برسند، گفت: باید با راه حل های ساده در مقیاس شهر و روستا، کیفیت زندگی مردم را تغییر دهیم و نباید بگذاریم مشکلات ساده به مرور تبدیل به چالش های بزرگ شود.

اسلامی، عنوان کرد: در زمستان 96 برای نخستین بار، مرکبات مازندران با مدیریت قاطع به صورت تازه به بازار رسید و برای اولین بار از باغ های مرکز استان، هلو با کامیونت های ترانزیتی از استان به بازار هدف صادر شد و میوه های تابستانی مازندران را برای نخستین بار با راه حل های خلاقانه به بازار صادراتی رساندیم.

استاندار با اشاره به این که در سند اقتصاد مقاومتی مازندران در 12 محور؛ تمام ابعاد و ظرفیت ها در نظر گرفته شده و پروژه های مرتبط به عنوان محرک های اقتصادی دیده شده است، یادآور شد: برای نخستین بار از اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران خواستیم تا بسته فرهنگی سال 97 را تدوین و منتشر کند تا برنامه های فاخر، هدف گردشکران قرار گیرد و در این برنامه به دریا و کارکردهای آن نگاه ویژه کرده ایم.

اسلامی با بیان این که بهره برداری درست از ظرفیت های استان نیازمند یک برنامه است که در قالب طرح ویژه استان به عنوان کاری نادر در کشور؛ در شورای عالی شهرسازی به تصویب رساندیم تا اعتلای انسانی و آبادنی سرزمین به عنوان هدف جمهوری اسلامی را دنبال کنیم و در یک نقشه در جهت تحقق توسعه مازندران حرکت نماییم، افزود: برداشتن موانع پروازی در باند فرودگاه ساری، برطرف نمودن موانع پرواز در فرودگاه رامسر و پیگیری برای تمهید استادیوم وطنی قائم شهر و ...از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که استکبار برای ملت ها ارزش قائل نیست و منافع ما را نیز به رسمیت نمی شناسد و با دست اندازی به منابع و منافع جهان، به دنبال پیشتازی خود است، عنوان کرد: آن ها هرم پیشرفت را که دانش و تکنولوژی روز محسوب می شود برای ما منطقه ممنوعه اعلام کرده اند و اگر ما وارد منطقه ممنوعه شویم باید مجازات شویم؛ در حالیکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خواست و اراده ملت است و هزینه های استقلال ما هزینه هایی است که باید ما را به بالاترین درجه های افتخار و عزت برساند و ما باید بستر توسعه و پیشرفت ملت را آماده و تمهید کنیم.

اسلامی با با اشاره به این که امروز کشور ما هم چنان یکی از اقتصادهای قوی است، خاطرنشان ساخت: جزو معدود کشورهایی هستیم که بدهی خارجی نداریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار