رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با اشاره به وضعیت قرمز معادن سوادکوه از لحاظ ایمنی گفت: شرایط ایمنی معادن البرز مرکزی پایین است.
کد خبر: ۶۲۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ 10 July 2018

«هادی حمیدیان» ظهر امروز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان این که ۱۵ معدن در سوادکوه فعالیت دارند، اظهار کرد: ۸۰ درصد اشتغال در معادن مربوط به معادن سوادکوه است.

وی با اشاره به این که معادن سوادکوه همان معادن سابق البرز مرکزی است که به بازنشسته ها واگذار شده است و با توجه به فرسودگی تجهیزات، افزایش دستمزد و غیره با زیان انباشته ای مواجه شده است تصریح کرد: در این معادن با مشکلات ایمنی مواجه هستیم و باید همراه هر کارگر تجهیزات خودنجات وجود داشته باشد، این مهم چالش برانگیز بوده زیرا یک هزار کدنجات در معادن سوادکوه تاریخ گذشته و کپسول های آتش نشانی آن نیز از رده خارج است، مسئولان باید در این مورد احساس خطر کنند.

حمیدیان با بیان این که واقعی سازی قیمت ذغال سنگ باید اتفاق بیافتد گفت قیمت جهانی ذغال سنگ تنی یک میلیون تومان است ولی در معادن استان تنی ۲۲۰ هزار تومان خریداری می شود و قیمت ذغال سنگ شستشو شده ۴۰۰ هزار تومان است .

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با اشاره به این که اصفهان بیشترین مصرف کننده ذغال سنگ استان مازندران است تصریح کرد: به دلیل عدم بهره وری و تعداد بالای کارگران زیاد قیمت ذغال سنگ پایین است و اکنون قیمت ذغال سنگ ۱۵ درصد قیمت آهن است درحالی که باید ۳۰ درصد قیمت آهن باشد .

حمیدیان با بیان اینکه در معادن سوادکوه احتمال خطر وجود دارد گفت: تاکنون هشدارهای لازم داده شده و باید از طریق مسئولان امر پیگیری های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط ایمنی معادن سوادکوه پایین است خاطرنشان کرد: برخی معادن استان دارای پروانه بودند و مهلت پروانه گذشته است و نسبت به تمدید آن اقدام نکرده اند و از نظر این نظام هر معدنی که مسئول فنی نداشته باشد، غیرمجاز است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با اشاره به این که از ۱۱۷ معدن استان تنها ۶۰ معدن مسئول فنی دارند یادآور شد:مازندران با 1500 کارشناس و مشاور رتبه دو کشوری را به خود اختصاص داده است .

وی با بیان این‌که زغال سنگ مازندران بهترین زغال سنگ کشور است، افزود : معدن کارمزد سوادکوه پنجمین معدن کشور محسوب می شود اما تنها یک ناظر فنی دارد و این موضوع یک چالش در وضعیت معادن مازندران است.
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار