این طرح درهزار و 200 روستای بالای 20 خانوار استان اجرایی شد.
کد خبر: ۶۲۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 08 July 2018

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اجرای طرح هادی در هزار و 200 روستای بیش از 20 خانوار این استان گفت: طرح هادی در30 درصد از روستاهای این خطه شمالی کشور تکمیل شد وبقیه دردست اجرا قرار دارد.
محمد خانی نوذری با بیان اینکه هم اکنون طرح هادی در روستاهای مازندران به نسبت میانگین کشوری حدود 5 درصد عقب تراست ،تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان را 2 هزار و 475 روستا اعلام کرد که 90 درصداز ساکنان حدود یک میلیون و 400 هزار نفری روستاها دراین مناطق سکونت دارند.
وی به هزینه 830 میلیارد ریالی پارسال برای اجرای طرح هادی در روستاهای مازندران از محل کمک دولت و مشارکت های مردمی اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال دولت برای آسفالت معابر داخل روستاهای مازندران، قیر رایگان به ارزش 320 میلیارد ریال اختصاص داد.
خانی با پیش بینی ثابت بودن اعتبار امسال اجرای طرح هادی روستایی در مازندران نسبت به پارسال ، هزینه اجرای طرح هادی در روستاها را شامل جدول بندی، آسفالت، جابجایی تیر برق، آزاد سازی معابر،ساخت مهد کودک و پارک به صورت میانگین در هر کیلومتر 7 میلیارد ریال اعلام کرد.
به گفته وی؛همچنین بازنگری طرح هادی پار سال در 150 روستا ی استان عملیاتی شد و پیش بینی می شود امسال بازنگری طرح 200 روستا در مرحله اجرایی قرار گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن مازندران ، همچنین بر ضرورت مشارکت مردم بعنوان مهمترین ملاک برای تسریع و یا تاخیر در اجرای طرح هادی روستاییان تاکید کرد.
مازندران 3 هزار روستا دارد که 47 درصد از جمعیت 3 میلیون و 283 هزار نفری آن در مناطق روستایی ساکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار