ارزش کالاهای صادراتی بیش از 104 میلیون دلاراعلام شد.
کد خبر: ۶۲۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 08 July 2018

خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از 196 هزار تن انواع کالا به ارزش 104 میلیون و 271 هزار دلارسه ماه نخست امسال گفت:این کالاها از شهرهای نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار وآمل به مقصد 28 کشورصادرشد.
یوسفی‌منش عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان را فرآورده‌های لبنی، مواد غذایی، کالا‌های صنعتی، سیمان، مصنوعات از چُدَن و مصنوعات چوبی اعلام کرد که به کشور‌های عراق، افغانستان، قزاقستان، روسیه و پاکستان صادر شده است.
به گفته وی؛ این میزان صادارت به نسبت سه ماهه اول پارسال از نظر وزنی 74 وارزشی 60 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات مازندران همچنین با بیان اینکه بیش از 837 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 229 میلیون و 110 هزار دلارنیز وارد استان شد ،عمده کالا‌های وارداتی را جو، ذرت، روغن‌نباتی، آهن‌آلات، کاغذ و روغن پایه اعلام کرد و افزود: کالاهای وارداتی از کشور‌های روسیه، امارات، آلمان، هلند و سوئیس به گمرکات استان وارد شدند.
یوسفی منش خاطرنشان کرد:درآمد گمرکات استان از این مقدار واردات کالا به بیش از 396 میلیارد و 903 میلیون ریال رسید که نسبت به مدت مشابه 57 درصد افزایش داشت.
ویهمچنین گفت: 10 هزار تن کالا شامل آهن‌آلات، کانتینر، تخته و کاغذ چاپ و تحریر به ارزش 8 میلیون و 71 هزار و 701 دلار سه ماهه نخست امسال از گمرکات استان به مقصد افغانستان، پاکستان، گرجستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و عراق ترانزیت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار