رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل، از توقف فعالیت 5 واحد معدنی تولیدی شن و ماسه در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی خبرداد.
کد خبر: ۶۲۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 03 July 2018

بهمن صادق نژاد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مأمورین و کارشناسان اداره حفاظت محیط ‌زیست آمل، عصرسه شنبه در بازدید و پایش از 12 واحد معدن شن و ماسه در نزدیکی رودخانه هراز، تعداد 5 واحد را به دلیل هدایت مستقیم گل و لای و پساب حاصل از خط تولید وایجاد آلودگی رودخانه هراز و هوا مطابق مواد 11و 12 قانون حفاظت و بهسازی محیط‌ زیست حکم به تعطیلی دادند.
وی افزود: به طور حتم این واحدهای تولیدی تا رفع کامل مشکلات زیست محیطی پلمپ خواهند بود و در صورت تکرار تخلفات خود از ادامه فعالیت به طور دائم جلوگیری خواهد شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل ادامه داد، به یک واحد معدنی دیگر نیز به علت وجود مشکلات مشابه، نیز اخطار کتبی داده شد که در صورت برطرف نکردن مشکل زیست محیطی خود حداقل تا بازدید بعدی کارشناسان این اداره، توقف فعالیت نیز صادر خواهد شد.
صادق نژاد افزود: متاسفانه برخی معادن شن و ماسه در سال های گذشته با برداشت های غیرقانونی مصالح رودخانه ای ونیزمعادن کوهی حاشیه جاده هراز ، باعث آلودگی هوا و آلودگی آب رودخانه هراز شدند و تهدید جدی نیز برای ساکنان محله های نزدیکی آنها ایجاد کردند.
صادق نژاد اضافه کرد: حفاظت محیط زیست مانع فعالیت های تولیدی واحدها نیست و تاکید کارشناسان وهمکاران ونیز خواست جدی مردم رعایت ملاحظات زیست محیطی است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اکنون مردم نیز مدافع جدی محیط زیست شدند و خواهان حق طبیعی خود برای داشتن محیط زیست سالم وعاری از هرگونه آلودگی هستند، درعین از شهروندان نیز خواست که درصورت مشاهده فعالیت های غیرقانونی برخی افراد ونیز واحدهای تولیدی سود جو به هر قصدی، به ماموران اجرایی محیط زیست اطلاع دهند.
در شهرستان آمل بیش از 40 واحد معدن کوهی در مسیر جاده هراز فعال است.
رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی، برداشت های بیش از حد تعیین شده از معادن و صدور مجوزهای جدید از جمله چالش های جدی هست که در یک دهه اخیر سلامت رودخانه پرآب وزلال هراز را به خطر انداخته به طوری که آب این رودخانه به طور کامل تیره شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار