مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته ظرف یک ماه آینده ۸۰ درصد از مطالبات سه‌ماهه اول سال جاری پزشکان خانواده پرداخت خواهد شد؛ امیدواریم با این روند پرداخت پزشکان خانواده شهری در استان‌های مازندران و فارس را به‌روز کنیم.
کد خبر: ۶۲۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 03 July 2018

ایسنا، دکتر محمدرضا میرزایی با اشاره به این مطلب که پزشک خانواده در دنیا عمری ۷۰ ساله دارد و هم‌اکنون در ۶۰ کشور جهان نیز در حال اجرا است، افزود: در کشور ما طرح پزشک خانواده روستایی ۱۳ سال است که آغاز به کار کرده و ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را در کشور تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: در سال جاری سازمان برای این جمعیت، اعتباری معادل ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده است. همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این راستا مبلغی در حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده است. این بدان معنا است که مجموعا برای اجرای طرح پزشک خانواده روستایی مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ شده است.

میرزایی یادآور شد: متاسفانه نظام پرداخت در چند ماه گذشته برای پزشکان خانواده شهری دچار وقفه‌ای موقت شده بود که خوشبختانه به همت سازمان‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایران مقرر شد پرداخت‌های سال ۹۶ پزشکان دو استان فارس و مازندران تسویه شوند.

وی اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته ظرف یک ماه آینده ۸۰ درصد از مطالبات سه‌ماهه اول سال جاری پزشکان خانواده شهری پرداخت خواهد شد که امیدواریم با این روند پرداخت پزشکان خانواده شهری در استان‌های مازندران و فارس را به‌روز کنیم.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، وی افزود: هم‌اکنون وزارت بهداشت اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع الکترونیک را در دستور کار خود قرار داده است که امیدواریم تا پایان سال جاری با تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، بستر اجرای طرح پزشک خانواده شهری در دیگر شهرهای کشور فراهم شود.

وی در پایان گفت: طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، بزودی طرح پزشک خانواده شهری در کل کشور به اجرا درخواهد آمد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار