مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان با دارا بودن بالغ بر ۳۹۰ نهالستان، دومین تولید کننده نهال کشور است.
کد خبر: ۶۲۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 28 June 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مجیدرضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان با دارا بودن بالغ بر ۳۹۰ نهالستان از لحاظ تعداد اصله و سطح زیر کشت، دومین تولید کننده نهال کشور است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۵ نهالستان دارای مجوز از سوی موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور است که در این نهالستان‌ها، سالانه بالغ بر ۷ و نیم میلیون نهال استاندارد تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: صنعت باغداری یک سرمایه گذاری بلند مدت اقتصادی است که بدون اطمینان از سلامت و اصالت نهال‌ها می‌تواند در معرض تهدید قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برای تهیه نهال‌های اصیل و شناسه‌دار به نهالستان‌های دارای مجوز مراجعه شود، افزود: در این نهالستان‌ها علاوه بر ارائه نهال سالم امکان انتخاب گونه‌های مقاوم به خشکی و شوری نیز فراهم شده است.

پاکاری اضافه کرد: کاشت نهال‌های سالم و شناسه‌دار می‌تواند درختان مقاوم و باغ‌های سرشار از محصول را در آینده تامین کند.

وی با بیان اینکه در زمان تهیه نهال، فاکتور، گواهی سلامت و اصالت آن نیز دریافت شود، افزود: شناسه نهال تا زمان ثمر رسیدن درخت، جهت پیگری مشکلات احتمالی از درخت جدا نشود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: نهال‌های تولیدی استان فارس، علاوه بر ارسال به سایر استان‌ها به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

پاکاری گفت: انواع سیب، نهال‌های انار و گل‌های گوشتی، به صورت نشایی و گلدانی به کشور‌های روسیه، آسیای میانه، قزاقستان و عراق صادر شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار