مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به وجود حدود 400 کیلومتر ساحل دریای خزر در این استان گفت که این نهاد به سه هزار نجاتگر برای انجام وظیفه در بخش های مختلف نیاز دارد .
کد خبر: ۶۲۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 21 June 2018

به گزارش تابناک : مجتبی اکبری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان عباس آباد تعداد نجاتگران کنونی هلال احمر مازندران را یکهزار و 200 نفر اعلام کرد و افزود : هلال احمر در بعد پیشگیری از حوادث دریایی مانند غرق شدگی نیازمند گسترش خدمات داوطلبانه امدادی است.
وی اظهار داشت : از آنجایی که در 2 سال گذشته این نهاد مسئولیت کمیته پیشگیری از غرق شدگی در دریا را عهده دار شد ، امدادگران باید به طور تمام وقت هر روز انجام وظیفه کنند که به معنای به کارگیری تمامی یکهزار و 200 نجاتگر موجود است که سبب فشار کاری به آنان می شود.
اکبری افزایش تعداد نجاتگران داوطلب را در فصل شنا برای کاهش غرق شدگی در آب های ساحلی مازندران ضروری دانست و توضیح داد : به عنوان نمونه سال گذشته با همکاری امدادگران دستکم چهار هزار نفر از مرگ حتمی در دریا نجات یافتند و هر ساله هم از تعداد غرق شدگان در استان کاسته می شود.
وی گفت : در سال 91 دستکم 200 نفر در فصل شنا در دریای مازندران غرق شدند در حالی این آمار با تلاش امداد گران و برنامه ریزی مناسب استانی سال گذشته به 62 نفر کاهش یافت .
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین اظهار داشت : این آمادگی وجود دارد تا بتوان با صرف اعتباراتی ساختمان جمعیت هلال احمر شهرستان عباس آباد را ساخت و نیز پایگاه سیار امداد و نجات در مسیر ارتباطی عباس آباد - کلاردشت مستقر کرد.
اکبری از مسئولان ذیربط در این حوزه خواست در زمینه ساخت این پایگاه همکاری بیش از پیش داشته باشند.
وی همچنین در این جلسه با معرفی 'بهفر میرافضلی ' به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر عباس از تلاش های جواد دیلم صالحی رئیس سابق این جمعیت قدردانی کرد.
شهرستان عباس آباد با جمعیتی دستکم 50 هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار