جشنواره ملی تمشک جنگلی روز پنج شنبه درنکا در شرق استان مازندران اغاز و تا 4 تیرماه ادامه دارد.جشنواره تمشک با معرفی گیاه تمشک و خواص جانبی و دارویی آن برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 21 June 2018

به گزارش تابناک مازندران : شهردار نکا روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره تمشک با معرفی گیاه تمشک و خواص جانبی و دارویی آن برگزار شد.
سید مهدی احمدی افزود: در این جشنواره علاوه بر معرفی توانمندی های شهرستان نکا، معرفی محصولات کشاورزی، صنایع دستی شهرستان، پخت انواع نان و غذاهای محلی نیز در دستور کار است .
وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی در قالب 60 غرفه، با نمایش محصولات مختلف تولیدی از تمشک و صنایع دستی و سوغات از امروز به مدت سه روز از ساعت 9 صبح الی 23 در شهرک شهید عباس‌پور نکا برپا است.
شهردار نکا گفت: علاوه بر برگزاری مسابقات مختلف، تجلیل از نخبگان، رونمایی از تمبر یادبود تمشک نکا، رونمایی از مربای تمشک و برندسازی در این بخش، نصب المان تمشک در سطح شهر نکا و توزیع بوته های تمشک در بین شرکت کنندگان مراسم، از دیگر برنامه های این جشنواره است.
احمدی افزود: چیدن تمشک از جنگل هم از برنامه های جانبی این نمایشگاه است که در این راستا 50 نفر به کارگیری شده اند.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس در این مراسم با اشاره به ظرفیت های مختلف شرق مازندران گفت: تلاش داریم تا شرق مازندران همچون غرب این استان به منطقه گردشگری تبدیل شده و از ظرفیت های مختلف در بخش ها باید استفاده شود.
علی محمد شاعری افزود: گیاهان دارویی، مناطق گردشگری و ظرفیت های مختلف خدادادی، ظرفیت بزرگی است که باید از تمام عناصر با هماهنگی استفاده شود تا مشکلات حل شود.
فرماندار نکا هم در سخنانی گفت:آرامش همراه با شور و نشاط اجتماعی در کنار کار و اقتصاد از موارد مهمی است که باید از آن استفاده کرد.
عبدالجواد توحیدی مقدم افزود: باید از تمشک،این نعمت ارگانیک استفاده و بازارفروش و صنایع تبدیلی برای آن تعریف کنیم و برنامه ریزی مناسب برای امور مختلف داشته باشیم و در کنار این موارد توجه به بوم گردی و گردشگری با قوت بیشتر در دستور کار باشد.
تمشک از جمله گیاهان خوش عطر و طعم جنگلی است و سالانه یک‌هزار تن تمشک جنگلی در نکا جمع‌آوری می‌شود که تنها 30 درصد آن استفاده می شود و 70 درصد آن از بین می رود.
تمشک میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. این میوه دارای آنتی اکسیدان و خاصیتی ضدسرطانی است و خوردن آن به جلوگیری از روند پیر شدن سلول های بدن کمک می کند.
شهرستان نکا با بیش از 120 هزار نفر جمعیت در شرق مرکز استان مازندران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار