رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دولت با تمام قوا با پرداخت وام و کمک های بلاعوض به کمک مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه آمده و همچنان پای کار است.
کد خبر: ۶۲۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 21 June 2018

به گزارش تابناک : پرویز فتاح روز پنجشنبه در مراسم افتتاح بیش 500 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در روستای کوئیک سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: نواقص و مشکلاتی در مناطق زلزله زده وجود دارد اما در مجموع کارها به خوبی پیش می‌رود و به یمن قدوم رهبر معظم انقلاب و پیگیری رئیس جمهوری و دیگر مسئولان کشوری و استانی روند ساخت و سازها مناسب است با این حال باید از بردباری و تواضع مردم این مناطق قدردانی کنیم.
وی از همه ملت ایران بدلیل کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: قلب ایرانیان برای زلزله زدگان کرمانشاهی می تپد و کمک های آنها به این مناطق از طریق کمیته امداد همچنان ادامه دارد.
فتاح عنوان کرد که زلزله آبان 96 مصیبت سنگین و حادثه بسیار سختی بود اما مردم این مناطق باید بدانند که همه مسئولان نظام و ملت ایران برای کمک به آنها آماده اند که این همدلی و همراهی ملت هنر بزرگ انقلاب و امام راحل است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق روستایی 300 میلیون ریال تسهیلات و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت کرده که شاید با این مبالغ مردم نتوانند واحدهای خود را تکمیل کنند به همین دلیل کمیته امداد کسری مددجویان آسیب دیده را پرداخت می کند. 
رئیس کمیته امداد افزود: امروز 500 واحد مسکونی مددجویان در هفت شهرستان زلزله زده استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد که کمیته امداد برای هر واحد روستایی 120 میلیون ریال از محل کمک های مردمی پرداخت کرده است.
به گفته فتاح، امروز همچنین 450 واحد نگهداری دام هم ساخته و تحویل مردم شده که برای هر واحد 120 میلیون ریال هزینه شده است.
وی افزود: کمیته امداد 400 واحد حمام و سرویس بهداشتی را هم ساخته که برای هر واحد بیست میلیون ریال هزینه شده است.
رئیس کمیته امداد همچنین عنوان کرد: کمیته امداد براساس نقشه و متراژ مشخص واحدهای مسکونی را احداث می کند و تحویل مددجویان می دهد اما اگر مددجویی تمایل دارد که بیش از این متراژ احداث کند باید بقیه هزینه ها را خودش بپردازد.
آنچنان که وی گفت: در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه سه هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد آسیب دیده اما به تشخیص ما 2 هزار و 400 واحد دیگر هم نیاز به بازسازی دارند که آنها را نیز احداث می کنیم.
فتاح تاکید کرد: تمام واحدهای مسکونی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و اگر هر یک از این واحدها نیاز به لوازم خانگی هم داشته باشد، ما آن را تامین می کنیم.
وی گفت: کمیته امداد همچنین ساخت 700 واحد مسکونی در شهرهای زلزله زده استان را در دستور کار دارد که برای آغاز و تسریع این اقدام نیاز به مساعدت مسئولان دولتی داریم.
فتاح در پایان اظهار داشت: ما در کنار دولت و سایر دستگاه ها برای کمک به تسریع در روند بازسازی و رفع نواقص و مشکلات مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خواهیم ماند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار