مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: تاکنون ۹۵۰ مگاوات پروانه برای واحدهای نیروگاهی صادر و ۱۰۷ مگاوات واحد نیروگاهی بهره برداری شده است.
کد خبر: ۶۲۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 20 June 2018

به گزارش تابناک : حسین افضلی صبح چهارشنبه در نشست خبری مدیران صنعت برق مازندارن بابیان اینکه ۳۰ درصد تاسیسات برق در گلستان و مابقی در مازندران واقع شده است گفت: همچنین ۳۰ درصد مصرف برق در گلستان و بقیه در مازندران است.

وی با اشاره به اشتغال ۱۲۰ نفر در نیروگاههای استان گفت: تا پایان سال جاری ۱۱۲ مگاوات نیروگاهی در استان بهره برداری می شود و برای ۸۰ نفر اشتغال ایجاد خواهند کرد و تاکنون ۹۵۰ مگاوات پروانه صادر شده است.

افضلی یادآور شد: در سال گذشته ۳۰۰ میلیون کیلوات ساعت انرژی به ارزش ۲۹ میلیارد تومان در نیروگاه ها تولید شد

وی بابیان اینکه ۳۳ پروژه برق منطقه در دست اقدام است گفت:۲۲ پروژه در بخش ایستگاه‌ها و ۱۱ پروژه در بخش تولید است.

افضلی با اشاره به اینکه پیک مصرف برق در ۱۸ مردادماه سال قبل به بیش از چهار هزار و ۱۱۳ مگاوات رسیده بود اظهار داشت: از این میزان هزار و۱۰۰ مگاوات در گلستان ثبت‌شده بود.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید برق در استان سه هزار و ۳۷۰ مگاوات برق است و به دلیل افزایش دمای هوا در استان میزان مصرف افزایش می‌یابد.

افضلی با اظهار اینکه نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی نوشهر امسال وارد مدار می‌شود گفت: بخش گاز نیروگاه با ظرفیت ۳۱۰ مگاوات برق وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه مازندران و گلستان تصریح کرد:نیروگاه‌های مقیاس کوچک ازجمله طرح‌هایی که در استان در دست اجرا است و خوشبختانه ۹۹ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های کوچک وارد مدار می‌شود.

افضلی یادآور شد: تنگناهای مالی مانع اجرای پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای شده است و براین اساس پروژه‌ها اولویت‌بندی شده‌اند تا برای تأمین برق مستمر در استان برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران، رشد مصرف برق را ازجمله دغدغه‌ها برشمرد و گفت: میزان رشد مصرف برق نسبت به متوسط کشوری دو تا سه برابر است و این امر سبب بروز مشکلاتی می‌شود.

وی گفت: میزان مصرف برق در مازندران و گلستان سال قبل ۹.۵ درصد رشد داشت و این میزان در کشور حدود ۵ درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز میزان مصرف ۶.۸ دهم درصد رشد داشته باشد و به چهار هزار و ۹۳۹ مگاوات برسد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار