ژاوی هرناندز بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا در خصوص هم تیمی سابق خود گفت: بازیکنی مثل مسی تا ۵۰ سال آینده متولد نمی‌شود.
کد خبر: ۶۲۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 20 June 2018

به گزارش تابناک : ژاوی هرناندز بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا در خصوص هم تیمی سابق خود گفت: بازیکنی مثل مسی تا ۵۰ سال آینده متولد نمی‌شود.

با نزدیک شدن به جدال حساس با اسپانیا در روز دوم مرحله گروهی جام جهانی ناخودآگاه همه توجهات معطوف به ژاوی هرناندز کاپیتان سابق لاروخا و بارسلونا می‌شود، بازیکنی که هشت سال پیش با مهندسی خود در آفریقای جنوبی یکی از عوامل اصلی اولین قهرمانی اسپانیا در جام‌های جهانی لقب گرفت. ژاوی که با پیراهن السد سال‌هاست در فوتبال خاورمیانه به میدان می‌رود و طی دو سال گذشته بار‌ها با این تیم قطری به ایران سفر کرده تا مقابل نماینده‌های باشگاهی این کشور به میدان برود از جمله چهره‌هایی است که مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد. ژاوی به عنوان کارشناس شبکه beine sport در حاشیه حضور در روسیه مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های فرانسه انجام داد تا علاوه بر پرداختن به حواشی رقابت‌ها تا به اینجا نظرات خود پیرامون جدال اسپانیا با ایران و رویارویی دوباره لاروخا با مربی‌ای مثل کارلوس کی‌روش را بیان کند.

 

بعد از ۲۰ سال نقش هوادار اسپانیا را بازی می‌کنم
این اولین بار طی ۲۰ سال گذشته است که به عنوان هوادار و نه عضو تیم راهی جام جهانی شدم تا اسپانیا را تشویق کنم. آخرین بار که این حس را تجربه کرده بودم یک نوجوان مثل تمام نوجوان‌های طرفدار اسپانیا در شهر بارسلون بودم که دوست داشتم تیم ملی کشورم قهرمان شود. در جام جهانی ۹۴ آمریکا در مرحله یک‌چهارم نهایی به ایتالیا باخت و از جام جهانی کنار رفت. این بار امیدوارم آن اتفاق تلخ تکرار نشود.

دوست دارم گواردیولا را در جام جهانی ببینم
مرد مورد علاقه من روی نیمکت تیم‌ها قطعاً تیته سرمربی برزیل است. او با تفکرات خود در یکی، دو سال گذشته برزیل را به فرمی بازگردانده که همه انتظار داشتند از همین رو هیجان زیادی دارم از نزدیک تیته و برنامه‌هایش را پی‌گیری کنم. خیلی دوست داشتم موقعیتی پیش می‌آمد که روزی پپ گواردیولا را در قامت مربی یک تیم ملی می‌دیدم، چون حضور او در عرصه ملی می‌تواند انقلاب بزرگی در رده ملی درست مثل رقابت‌های باشگاهی ایجاد کند.

اسپانیا مدعی سوم قهرمانی است
جام جهانی ۲۰۱۸ بزرگترین سورپرایزش غیبت برخی تیم‌های سرشناس بود؛ تیم‌هایی مثل هلند، ایتالیا و… از رسیدن به روسیه بازماندند در حالی که به شخصه اصلاً تصور نمی‌کردم این اتفاق رخ بدهد. با این حال از جمع تیم‌های حاضر مثل همیشه برزیل را مدعی اول قهرمانی می‌دانم، بعد از آن‌ها آلمان قرار دارد، تیمی که همیشه DNA قهرمانی در وجودش موج می‌زند و نمایش آن‌ها واقعاً غیرقابل پیش‌بینی است. بعد از این دو تیم برای اسپانیا هم شانس زیادی در راه قهرمانی قائل هستم، چون ترکیب فعلی بازیکنان شباهت زیادی به همان ترکیبی دارد که هشت سال پیش با آن به جام قهرمانی یورش بردیم.

هیرو بهترین جانشین برای لوپتگی بود
نمی‌دانم پیرامون اتفاقی که برای جولن لوپتگی افتاد باید صحبتی انجام شود یا نه! اما هرچه بود این اتفاق رخ داد و سرمربی تیم ۲۴ ساعت قبل از جام اخراج شد تا فرناندو هیرو جانشین او شود. با هیرو سال‌ها در تیم ملی همبازی بودم و شناخت کاملی از افکار و جاه‌طلبی‌ها او دارم و شخصاً تصورم این است رئیس فدراسیون فوتبال بهترین تصمیم ممکن برای انتخاب او به عنوان جانشین لوپتگی را گرفت.

هت‌تریک رونالدو تعجب‌آور نبود
تساوی ۳-۳ برابر پرتغال آن هم با شوک تغییر مربی یک روز قبل از بازی می‌تواند نتیجه نسبتاً خوبی باشد به خصوص که مقابل حریفی این نتیجه به دست آمد که ستاره‌ای بزرگ همچون رونالدو را در اختیار داشت. طبیعی هم بود با روی کار آمدن سرمربی جدید بازیکنان برای اجرای برنامه‌های تاکتیکی کمی به مشکل بخورند از همین رو این تساوی بهترین نتیجه ممکن بعد از اتفاقات بود. واقعیت این است دیدن هت‌تریک از بازیکنی مثل رونالدو دیگر سورپرایز نیست، چون او نشان داده خلق کار‌های بزرگ برایش چندان سخت نیست.

بازیکنی مثل مسی تا ۵۰ سال آینده متولد نمی‌شود
از انتقادات صورت گرفته پیرامون عملکرد لیونل مسی در جدال با ایسلند واقعاً تعجب می‌کنم، چون به شخصه اعتقاد دارم لیونل مسی در تاریخ فوتبال جزو نوادری است که باید برایش احترام خاصی قائل شد. شک نداشته باشید بازیکنی مثل مسی شاید تا ۵۰ سال آینده هم متولد نشود بنابراین باید از هنرنمایی او لذت برد. بی‌انصافی است با از دست دادن یک پنالتی این‌گونه به ستاره‌ای مثل مسی حمله شود.

هیجان زیادی برای درخشش دمبله در بارسا دارم
استعداد‌های جوان جام؟ باید از عثمان دمبله نام ببرم، بازیکنی که بارسلونا به خدمت گرفت و من این بازیکن را همردیف بزرگانی همچون دی استفانو، یوهان کرویف، پله، زیدان، مارادونا و… می‌بینم. البته بازیکنان و استعداد‌های جوان برای همخوانی با فرهنگ بارسا نیاز به زمان دارند که دمبله هم این شرایط را دارد، اما شک ندارم به زودی او همگان را مجذوب خود خواهد کرد. برهه‌ای که به شخصه هیجان زیادی برای دیدن آن روز‌ها دارم.

ایرانی‌ها دیوانه فوتبال هستند
من سه سال است در قطر برای السد بازی می‌کنم و این اتفاق باعث شد تا بار‌ها با این تیم فرصت سفر به کشوری مثل ایران را به دست بیاورم. از همان روز که قرعه‌کشی برگزار شد و اسپانیا با ایران همگروه شد برای دیدن بازی لاروخا با تیم اول قاره آسیا هیجان داشتم، چون دیدن فوتبالی با دو سبک متفاوت می‌توانست یکی از زیباترین بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ باشد. ایران کشوری است با مردمی دیوانه فوتبال که برای بازی‌های باشگاهی گهگاه بیش از ۱۰۰هزار نفر تماشاگر را به ورزشگاه می‌کشاند از همین رو نمی‌توان آن‌ها را دست‌کم گرفت.

کی‌روش بزرگ است، اما لاروخا بزرگتر است
کارلوس کی‌روش مربی بزرگی است، کسی که اولین بار در ال‌کلاسیکوی فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ با او که سرمربی رئال بود، روبه‌رو شدم. نزدیک به دو دهه می‌شود نام او در سطح اول مربیان دنیا شنیده می‌شود از همین رو به هیچ عنوان نمی‌توان هوش و ذکاوت او در رهبری شاگردانش را دست‌کم گرفت. به نظرم او برای بازی با اسپانیا ایده‌های جدید دارد، چون خوب می‌داند برای مهار لاروخا نیاز به نقشه‌های تاکتیکی مدرن است. با وجود اینکه کارلوس کی‌روش مربی بزرگی است، اما باید اعتراف کنم بزرگی او تحت‌الشعاع بزرگی لاروخا قرار خواهد گرفت و ایران شانسی مقابل اسپانیا نخواهد داشت.

 

 

منبع : خبرورزشی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار