حیدر پور رئیس سابق جهاد کشاورزی مازندران در گفتگویی اظهار داشت: مازندران با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید ۴۲درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند
کد خبر: ۶۲۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴ 19 June 2018

به گزارش تابناک مازندران، حیدر پور رئیس سابق جهاد کشاورزی مازندران در گفتگویی اظهار داشت: مازندران با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید ۴۲درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

براساس این گزارش، وی در ادامه گفت : اقدام نابجای آب منطقه ای سبب خشک شدن بخشی از زمین های شالیکاری پائین دست سد شهید رجایی شد.

در حال حاضر ۳۲۰ هکتار زمین نشاکاری برنج خشک شده و این امر نشان می دهد باید از منابع آبی برای شالیزارها استفاده شود؛ به‌گونه‌ای عمل نکنیم که نوشدارو بعد از مرگ سهراب شود و شالیزارها خشک شود .

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که نقش استان مازندران با تولید سالانه حدود هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در امنیت غذایی غیر قابل انکار است تصریح کرد:

مزیت‌های استان مازندران در همه بخش‌ها به‌ویژه کشاورزی که محور توسعه استان است، برکسی پوشیده نیست و در بسیاری از محصولات استراتژیک کشاورزی نظیر برنج، مرکبات و گل و گیاه رکورددار است اما در مقام مقایسه با استان های دیگر باید بهره وری را در تولیدات کشاورزی مازندران دوچندان شود.

جوادی با اشاره به گسترش و تقویت تعاونی ها و اتحادیه های مختلف کشاورزی یادآور شد: ایجاد حلقه و زنجیره تولیدات کشاورزی مهم و الزامی بوده و ارزش افزوده محصولات کشاورزی باید به جیب کشاورزان برود .

در سه سال اخیر بر اساس یک برنامه ریزی اصولی ۱۲۰۰ هکتار به سطح گلخانه ای استان یزد که متوسط بارندگی آن در سال ۶۰ میلی متر است، اضافه شد، اما استان مازندران با متوسط ۶۰۰میلی متر بارندگی همچنان در این بخش توسعه مناسبی نداشته است.

وی بر لزوم توجه به تحقیقات و دانش در تولیدات تأکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و رکوردهای مازندران ما را باید به سمت تلاش بیشتر سوق دهد زیرا در همه زمینه‌ها توانسته‌ایم گام‌های خوبی برداریم.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار