استاندار مازندران گفت : صادرات غیرنفتی این خطه شمال کشورامسال ۱۵ درصد افزایش می یابد.
کد خبر: ۶۲۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 19 June 2018

به گزارش تابناک : محمد اسلامی روز سه شنبه: درسال گذشته صادرات غیرنفتی از گمرکات این استان حدود ۴۰۰ میلیون دلاربود که پیش بینی می شود این حجم صادرات برای سال جاری به حدود ۴۶۰ میلیون دلار برسد.
وی اضافه کرد: براساس برنامه صادرات کالاهای غیرنفتی مازندران باید تا پایان برنامه ششم ( سال ۱۴۰۰)به ۳ میلیارد دلاربرسد وبرای تحقق این برنامه ۷ سرفصل تعریف شد و مسوولیت تمام این سرفصل ها نیز به اتاق بازرگانی استان داده شد.
رئیس شورای توسعه صادرات مازندران اظهارداشت : با تدوین سند توسعه اقتصاد استانی تکلیف دستگاه های دولتی نیز برای تحقق برنامه صادرات ۳ میلیارد دلاری مشخص شد و تمام دستگاه های اجرایی موظف به اجرای دستورالعمل صادراتی شدند.
اسلامی خاطرنشان کرد : مازندران با تولید سالانه ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی و سایرظرفیت های صنعتی، فنی مهندسی می تواند سالانه ۳ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته باشد و تحقق این برنامه نیازمند خودباوری و تامین برخی زیرساخت هاست.
استاندارمازندران اظهارداشت : گام به گام برنامه صادرات غیر نفتی مازندران پیگیری می شود تا بتوانیم تا پایان برنامه ششم به هدف گذاری صادراتی برسیم.
اسلامی پرداخت یارانه و مشوق صادراتی را از برنامه های مهم برای حمایت از صادرکنندگان برشمرد و گفت که در سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد ریال یارانه صادراتی در اختیار صادرکنندگان قرار داده شد و این یارانه به روز در اختیار این گروه قرار داده می شود.
وی ارتقاء کیفی تولید داخلی را پیش زمینه دیگری برای تحقق صادرات ۳ میلیارد دلاری مازندران بیان کرد و از تولیدکنندگان خواست تا تولیدات خود را با هدف صادرات به خارج تنظیم کنند.
طبق آمار اتاق بازرگانی مازندران میزان صادرات کالاهای غیر نفتی این استان درسال حدود یک میلیارد دلار است که ۵۰ درصد آن از گمرکات داخلی استانی ومابقی ازسایراستان های کشورانجام می شود.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار