معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: مازندران در تولید 19 محصول کشاورزی در کشور رتبه برتر را دارد و این نشان از پتانسیل بالای استان است.
کد خبر: ۶۲۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 19 June 2018

به گزارش تابناک : حسن خیریان پور بعدازظهر سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه مازندران با برنامه‌ریزی دقیق و مضاعف می‌تواند کارکرد فراستانی و فراکشوری داشته باشد افزود: مردم استان از دو موهبت دریا و جنگل، زمینهای حاصل خیز و متنوع، نیروی انسانی متبحر، بهره‌مندی از راه‌آهن، سه بندر فعال، هم‌جواری با کشورهای حوزه دریای خزر بهره‌مند هستند.
وی افزود: تنوع در همه عرصه‌ها ازجمله صنایع‌دستی، صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری از مزیت‌های مازندران است و سالانه بیش از شش میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود و در تولید 19 محصول رتبه اول را برخوردار است.
خیریان پور با اظهار اینکه مازندران می‌تواند کارکرد فراستانی و فراکشوری داشته باشد گفت: باید برای رسیدن به اهداف باهمت مضاعف تلاش و کوشش کرد.
مازندران درگیر بحران آب و خشکسالی است 
عزیزاله شهیدی فر رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این مراسم، حفظ بستر تولید شامل زمین را مهم‌ترین برنامه برشمرد و گفت: عرصه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست را باید حفظ و به بحران آب توجه جدی کرد.
وی بابیان اینکه مازندران نیز درگیر بحران آب و خشک‌سالی است یادآور شد: باید به تکنولوژی‌های بخش کشاورزی روی‌آوریم و به آبیاری قطره‌ای و مدرن برای افزایش بهره‌وری آب توجه اساسی داشته باشیم.
شهیدی فر برلزوم مدیریت مصرف منابع آبی در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: هفت درصد تولید و 10 درصد ارزش افزوده محصولات به مازندران اختصاص دارد.
در این مراسم از تلاش‌های دلاور حیدرپور رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی مازندران تقدیر شد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار