جزئیات برگزاری، نحوه‌ پرینت کارت‌ و محل رفع نقص کارت شرکت در کنکور سراسری‌ سال ۱۳۹۷ اعلام شد.
کد خبر: ۶۲۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 19 June 2018

به گزارش تابناک : حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کنکور سراسری‌ سال 97 در روزهای ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود، گفت: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج‌شنبه ۷ تیر و آزمون گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج‌شنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم‌تجربی در صبح جمعه ۸ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۸ تیر ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش کشور برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به فرایند توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 97 گفت: کارت‌ شرکت در آزمون برای‌ کلیه‌ داوطلبان‌ آزمون‌ سراسری سال 97 در روزهای سوم تا ششم تیرماه ۹۷ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی باید مطابق بند «ب» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره ۲ و ۳ مراجعه کنند.

نحوه‌ و زمان پرینت برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کارت‌ شرکت در آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌‌ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌‌تجربی‌، علوم‌انسانی‌، هنر و زبان‌های خارجی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از بعدازظهر روز یکشنبه ۳ تیر تا روز چهارشنبه ۶ تیر برای مشاهده و پرینت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند، باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود اقدام کنند.

داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. بنابراین کلیه داوطلبان باید برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام کرده و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه نکنند.

این امکان برای داوطلبانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود کرده‌اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

توضیحات رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری

محل رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون کلیه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و فنی‌، علوم‌انسانی‌، علوم‌‌تجربی‌، هنر و زبان‌های ‌خارجی‌ بر مبنای‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت فعلی‌ آنان‌ که‌ در بند ۴۴ تقاضانامه‌ ثبت‌نام‌، مشخص‌کرده‌اند به‌ شرح‌ جدول شماره‌ ۱ و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره ۲ و ۳ اطلاعیه سازمان سنجش است.

داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی هستند و نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای ۱ ،۳ ،۴، ۷ ،۱۲، ۱۵، ۱۶، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی مغایرتی مشاهده کردند لازم است آن را اصلاح کنند.

داوطلبان باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۰ تیر ۹۷ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق موارد را اصلاح کنند. ضمناً داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای فوق مشاهده کردند، می‌توانند این موارد را ویرایش کنند.

دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی سال جاری که در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی می‌شوند، لازم است از تاریخ ۱۷ تیر ۹۷ با مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده و از همان تاریخ تا ۲۰ تیر ۹۷ نسبت به درج آن کد سوابق تحصیلی در سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

داوطلبانی که نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای ۱۳، ۱۴، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۶ شامل سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم و وضعیت تحصیلی و اشتغال مغایرتی مشاهده کردند لازم است آن را اصلاح کنند.

داوطلبان باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۸ تیر ۹۷ منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح موارد مراجعه کنند.

تبصره ۱- داوطلبان نظام جدید که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال ۱۳۸۴ به بعد است و مدرک پیش دانشگاهی خود را در یکی از سالهای ۹۱ الی ۹۶ اخذ کرده‌اند و مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند؛ چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای ۱ ،۳ ،۴، ۷ ،۱۲، ۱۵، ۱۶، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ کارت شرکت در آزمون خود هستند باید اقدام زیر را انجام دهند.

این داوطلبان با توجه به اینکه در زمان ثبت‌نام اولیه نسبت به تأیید بندهای فوق اقدام و کد سوابق تحصیلی دریافت کرده­ اند در این مرحله هیچ گونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام نخواهد شد، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۰ تیر ۹۷ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

تبصره ۲- در صورت مشاهده هرگونه مشکل درخصوص نمرات آموزش و پرورش، اطلاعات سوابق تحصیلی، عدم ارسال آنها به سازمان سنجش، مشمول یا غیر مشمول بودن لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۰ تیر ۹۷ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ دیپلم خود مراجعه کنند.

داوطلبان درصورتی که مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۲، ۶، ۸، ۹ و ۱۰ (جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند ضروری است از روز سه‌شنبه ۵ تیر تا روز چهارشنبه ۶ تیر ۹۷ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی و یا شناسنامه عکس­دار) شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ و ۳ این اطلاعیه مراجعه کنند.

چنانچه سهمیه درخواستی داوطلبی شامل سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و رزمنده داوطلب بسیجی و همچنین همسر و فرزندان بوده ولی در بند ۱۷ کارت شرکت در آزمون عنوان سهمیه «مناطق» درج شده لازم است جهت اعلام مغایرت و تکمیل اطلاعات مربوط به سهمیه حداکثر تا تاریخ ۸ تیر ۹۷ منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح و تکمیل موارد اقدام کنند.

درصورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنها اعمال می‌شود و در غیر این صورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

داوطلبانی که سهمیه آنان مورد تأیید قرار نگرفته است برای اطمینان بیشتر و بررسی وضعیت عدم تایید سهمیه خود (بعد از ویرایش) به ارگان‌های ذیربط نیز مراجعه کنند. در غیر اینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مهر عکس، واضح نبودن عکس، درج عکسی به جزء عکس داوطلب (اشتباه عکس) و ... است، ضروری است از روز سه شنبه ۵ تیر تا روز چهارشنبه ۶ تیر از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ با همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاَ به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ و ۳ مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشکل برطرف شود.

در صورتی که کارت داوطلب دارای اشکال باشد و تا روز قبل از آزمون نسبت به رفع آن اقدام نکند مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب با وی رفتار خواهد شد.

چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا است ضروری است از روز سه شنبه ۵ تیر تا روز چهارشنبه ۶ تیر از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ شخصاَ به نماینده این سازمان آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط براساس جدول شماره ۲ و ۳ این اطلاعیه مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشکل برطرف شود.

نکات مهم برای داوطلبان آزمون هنر و اعلام جزئیات برگزاری آزمون عملی

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته‌های اعلام شده ذیل به منظور شرکت در آزمون عملی باید نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی جدول ذیل منحصراً به صورت اینترنتی از تاریخ ۹ تا ۱۵ تیرماه ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ به‌صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد داوطلبانی که اقدام به انتخاب یک (۱) مجموعه از مجموعه‌های رشته‌های تحصیلی ذیربط برای شرکت در آزمون عملی اقدام می‌کنند، باید نسبت به پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال (۴۰ هزار تومان) بابت هزینه آزمون عملی در هر یک از مجموعه‌های فوق به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، از تاریخ ۹ تا ۱۵ تیر اقدام کنند.

داوطلبان در صورتی که متقاضی و علاقمند به شرکت در آزمون عملی دو/۲ مجموعه از مجموعه‌های رشته‌های تحصیلی ذیل هستند باید نسبت به پرداخت مبلغ ۸۰۰ هزار ریال (۸۰ هزار تومان) به صورت اینترنتی اقدام کنند. عدم اعلام علاقمندی و عدم پرداخت هزینه آزمون عملی در تاریخ تعیین شده به منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشته‌ها خواهد بود.

آزمون عملی برای کلیه این رشته‌ها در مردادماه برگزار خواهد شد. اطلاعیه حاوی زمان دقیق برگزاری آزمون عملی، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون در روز چهارشنبه ۲۰ تیر ۹۷ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

امکان ثبت بند موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور در زمان دریافت کارت

آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت­ نام آزمون موفق به اعمال بند موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور نشده ­­اند، می­ توانند با پرداخت مبلغ ۱۱۰ هزار ریال (۱۱ هزار تومان) به صورت الکترونیکی به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب از طریق سایت سازمان سنجش و در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامت‌گذاری بند فوق از تاریخ ۳ تا ۸ تیر ۹۷ اقدام کنند.

نحوه اعلام علاقه‌مندی داوطلبان به رشته‌های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان درخصوص پذیرش در این دانشگاه‌ها در مرحله انتخاب رشته اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آن‌دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها براساس آزمون صورت می‌پذیرد، باید ضمن شرکت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.

نکات مهم درباره دریافت کارت برای شرکت‌کنندگان در چند گروه آزمایشی

برای‌ آن‌دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌‌انسانی‌، علوم‌‌تجربی و زبان‌های خارجی‌ که علاقه‌مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمایشی‌ هنر با گذاشتن‌ علامت‌ در ردیف‌ ۳۹ تقاضانامه‌ اعلام‌ داشته‌اند، کارت‌ شرکت در آزمون‌ گروه هنر نیز جداگانه‌ صادر شده است‌.

این‌ دسته ‌از داوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرینت کارت‌ شرکت در آزمون گروه‌ هنر را نیز علاوه‌ بر پرینت کارت‌ شرکت در آزمون ‌گروه آزمایشی‌ مربوط‌ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند. برای‌ این‌ قبیل‌ داوطلبان‌ دو کارت‌ شرکت در آزمون‌ صادر شده‌ است‌ که‌ لازم‌ است‌ پرینت هر دو کارت‌ شرکت در آزمون را از سایت سازمان سنجش دریافت‌ کنند.

برای‌ آن دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ انسانی‌، علوم‌ تجربی و هنر که علاقه‌مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمایشی‌ زبانهای‌ خارجی‌ نیز با گذاشتن‌ علامت‌ در ردیف‌ ۴۰ تقاضانامه‌ مشخص‌ کرده‌اند، کارت‌ شرکت در آزمون گروه زبان‌های‌ خارجی‌ نیز صادر شده‌ است‌.

این‌ دسته‌ از داوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرینت کارت‌ شرکت در آزمون گروه‌ آزمایشی‌ زبان‌های‌ خارجی‌ را نیز علاوه‌ بر کارت‌ گروه‌ آزمایشی‌ مربوط‌ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ کنند. برای‌ این‌ قبیل‌ از داوطلبان‌ دو کارت‌ شرکت در آزمون صادر شده‌ است‌ که‌ لازم است‌ پرینت هر دو کارت‌ شرکت در آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت‌ کنند.

برای‌ آن دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌ و علوم‌ انسانی‌ که علاقه‌مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در گروه‌ هنر و همچنین‌ گروه‌ زبان‌های‌ خارجی‌ با علامتگذاری‌ در ردیف های‌ ۳۹ و ۴۰ تقاضانامه‌ مشخص‌ کرده‌اند، سه‌ کارت‌ شرکت در آزمون (یک‌ کارت‌ مربوط‌ به‌ گروه‌ آزمایشی‌ اصلی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی یا علوم‌ تجربی‌ و یا علوم‌ انسانی‌ و دو کارت‌ دیگر به‌ ترتیب‌ برای‌ گروه‌ هنر و زبان‌های‌ خارجی‌) صادر شده‌ است‌.

این‌ قبیل‌ از داوطلبان‌ باید پرینت هر سه‌ کارت‌ شرکت در آزمون را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ کنند.

داوطلبان شاغل در شغل بهیاری که دارای دیپلم بهیاری بوده و در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت‌نام کرده اند علاوه بر پاسخگویی به دروس عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی مربوط، باید به دروس اختصاصی بهیاری نیز که در دفترچه شماره ۳ درج شده، پاسخ دهند. برای این قبیل داوطلبان بر روی کارت شرکت در آزمون در قسمت بهیاری، کلمه «بلی» مشخص شده است.

داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ انسانی‌ که دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی و عنوان‌ گواهینامه‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ نظام جدید آنان‌ علوم‌ و معارف‌ اسلامی‌ (کد ۱۸) است با توجه‌ به‌ ضوابط‌، لازم‌ است‌ علاوه‌ بر دروس‌ اختصاصی‌ گروه‌ مذکور، درس ‌اصول، عقاید و فقه‌ را نیز امتحان‌ دهند.

به این داوطلبان توصیه‌ می‌شود که‌ به‌ مندرجات‌ برگ راهنما که‌ به همراه‌ کارت‌ شرکت در آزمون از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت‌ و پرینت است توجه‌ کنند.

وضعیت‌ چنین‌ داوطلبانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ ضوابط‌ (از لحاظ‌ نوع‌ گواهینامه‌ دیپلم و دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌)، لازم ‌است‌ درس‌ اصول‌، عقاید و فقه‌ را امتحان‌ دهند دقیقاً در برگ راهنمای‌ شرکت‌ در آزمون‌ مشخص‌ شده‌ است‌.

الزام توجه به رفع نقص کارت برای داوطلبان معلول

برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ یکی‌ از بندهای‌ ۱یا ۲ یا ۳ یا ۴ و یا ۵ ردیف‌ ۲۹ (بند معلولیت) تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ را علامتگذاری‌ کرده و پس از استعلام از سازمان بهزیستی معلولیت آنان مورد تایید قرار گرفته است در مقابل‌ عنوان‌ معلولیت‌ در کارت‌ شرکت در آزمون، نوع‌ معلولیت‌ درج‌ شده‌ است‌.

چنانچه‌ داوطلبی‌ یکی‌ از بندهای‌ مذکور را علامت‌گذاری‌ کرده لیکن معلولیت ایشان مورد تأیید قرار نگرفته بند معلولیت وی حذف شده است. لذا لازم‌ است‌ در یکی از روزهای سه‌شنبه ۵ تیر یا چهارشنبه ۶ تیر (روزهای قبل از آزمون) با همراه داشتن گواهی معلولیت مراتب‌ را سریعاً به‌ نماینده این ‌سازمان‌ مستقر در باجه رفع‌ نقص‌ براساس جدول شماره۲ و ۳ اطلاع‌ دهد تا قبل‌ از برگزاری‌ آزمون‌ وضعیت‌ وی‌ مشخص‌ شود.

از آنجا که‌ براساس‌ ضوابط‌ آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۷ منحصراً آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ که‌ دارای مدرک‌ پیش‌ دانشگاهی‌ بوده‌ و یا دانش‌ آموز دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ می‌باشند، مجاز به‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری ‌بوده‌اند، بنابراین‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ که‌ به‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ راه‌ نیافته‌اند، مجاز به‌ شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۷ نیستند و بدیهی‌ است‌ در صورت‌ شرکت‌ در آزمون‌ از گزینش‌ نهایی‌ حذف‌ خواهند شد.

نکاتی درباره شخصی‌سازی دفترچه‌های سوال گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ به هر داوطلب در کلیه گروههای آزمایشی یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») در قالب دو بسته نایلونی داده می‌شود. این بسته‌ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است.

داوطلبان شاغل در شغل بهیاری که دارای دیپلم بهیاری هستند در گروه آزمایشی علوم تجربی و داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه‌های عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) باید به سوالات دفترچه اختصاصی شماره ۳ نیز پاسخ دهند.

داوطلبان در کلیه گروه‌های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامت‌گذاری کنند.

واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری‌ آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۷ برای‌ کلیه‌ داوطلبان‌ همه‌ روزه‌ به غیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده‌ پاسخگویی‌ به‌ سئوالات‌ است. داوطلبان‌ درصورت‌ نیاز می‌توانند، سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و یا با شماره‌ تلفن ۴۲۱۶۳ – ۰۲۱ به‌‌طور مستقیم‌ (واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری ‌آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۳۹۷) در میان بگذارند.

 

 

منبع : پانا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار