رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان مازندران گفت : مردم این استان عید فطر امسال 11 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات فطریه پرداخت کردند .
کد خبر: ۶۲۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 19 June 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام مهدی بریمانی روز سه شنبه افزود : از این میزان ، هشت میلیارد و 500 میلیون ریال توسط پایگاههای ثابت و سیار کمیته امداد و موسسات خیریه جمع آوری شد . 
وی با اشاره به اینکه بهزیستی تنها نهاد دارای مجوز برای دریافت فطریه امسال در مازندران بود ، ادامه داد : مردم مازندران سه میلیارد و 200 میلیون ریال فطریه در صندوق های این نهاد انداختند . 
به گفته رئیس اداره زکات مازندران یکصد موسسه خیریه استان با گرفتن مجوز کتبی از این اداره کل ، برای جمع آوری فطریه در استان همکاری کردند . 
پیش از این و سالهای قبل ساماندهی نبودن فعالیت مجموعه ها برای گرفتن فطریه موجب سواستفاده برخی افراد از این مساله شد . 
وی ادامه داد : امسال و برای نخستین بار شورای زکات استان مازندران به عنوان متولی جمع آوری فطریه در استان داشتن مجوز کتبی به همراه استفاده از صندوق های ویژه را برای این امر لازم اعلام کرد . 
به گفته بریمانی به همین منظور موسسات می بایست مجوز کتبی برای این کار را از کمیته امداد می گرفتند و تا مبادرت به انجام این کار می کردند . 
وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با نیروی انتظامی مازندران ، گفت : موردی از تخلف موسسه یا مجموعه ها برای دریافت فطریه در استان مشاهده و گزارش نشد . 
کمیته امداد مازندران برای جمع آوری فطریه علاوه بر بکارگیری از ظرفیت موسسات خیریه و شوراهای زکات روستاها ، 120 پایگاه ثابت و سیار نیز مستقر کرد و پس از جمع آوری فطریه ها آنها را صرف کمک به امور محرومان و نیازمندان می کند . 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار