معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در سال 96، هشت هزار و 47 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت گرفت که 30 درصدنسبت به سال 95 افزایش دارد.
کد خبر: ۶۲۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 18 June 2018

به گزارش تابناک : جهانگیر بائی لاشکی روز دوشنبه افزود :‌ با این سرمایه گذاری در استان هفت هزار و 500 فرصت شغلی در حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر پرداخت تسهیلات به مبلغ حدود 245 میلیارد ریال به متقاضیان طرح های صنعتی حوزه روستایی دراین استان نهایی شده است.
لاشکی افزود: از اسفند ماه سال گذشته دستکم 243 متقاضیی تسهیلات از طریق سامانه فراگیر کارا در این استان نام نویسی کردند که قراراست بانک های عامل به 231 متقاضی این طرح ها حدود 245 میلیارد ریال پرداخت کنند.
سامانه 'کارا ' براساس مصوبه اواخر خرداد 1396 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزا و در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، به منظور تسهیل در فرایند ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و کارآفرینان راه اندازی شده است
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت :‌ با اجرای کامل این تعداد طرح زمینه اشتغالزایی برای دستکم 600 نفر در بخش های صنایع تبدیلی ، سلولزی و پوشاک در مناطق محروم ، روستایی و کمتر برخوردار مهیا خواهد شد. 
بائی لاشکی با اشاره به آنکه این میزان تسهیلات با کارمزد حدود 6 درصد به متقاضیان پرداخت می شود ، ادامه داد :‌
سهمی که دولت از محل اجرای این طرح و صندوق توسعه ملی برای ایجاد فرصت های شغلی در این استان پیش یبنی کرده است از موضوع بند الف و ب تبصره 18 حدود هفت هزارو 500 میلیارد ریال و صندوق توسعه ملی نیز حدود یک هزارو 655 میلیارد ریال می باشد.
وی گفت: برای ایجاد طرح های توسعه ای صنعتی تسهیلات به کارمزد 6 درصد و برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی نیز با کارمزد 10 درصد تسهیلات از سوی بانک های صندوق کار آفرین، توسعه و تعاون، کشاورزی و پست پرداخت می شود. 
مازندران با بیش از سه هزار و 150 واحد تولیدی و صنعتی و حدود 80 هزار نفر شاغل در این واحدها، رتبه نهم کشور را به لحاظ تعداد واحد تولیدی به خود اختصاص داده است که بیشترین آنها در بخش صنعت کانی غیر فلزی با 1217 فقره و صنعت غذایی با 532 فقره فعالیت دارند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار