کره جنوبی پیشنهاد داده است برای کاهش تنش نظامی در شبه جزیره کره، کره شمالی آتشبارهای خود را از نزدیکی مرز دو کشور دور کند.
کد خبر: ۶۱۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 17 June 2018

به گزارش تابناک : هفته گذشته ژنرال‌های نظامی دو کره با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند و سئول پیشنهادهای متعددی شامل جابه‌جایی آتشبارهای کره شمالی و انتقال آن به محلی دورتر از مرز دو کره را داد.

روز پنج‌شنبه گذشته ژنرال‌های دو کره برای بررسی اجرای بخشی از توافق میان سران دو کشور که در اولین دیدار آن‌ها روز ۲۷ آوریل به تصویب رسیده بود، با یکدیگر دیدار کردند.

دیدار ژنرال‌های دو کره دو روز بعد از دیدار موفقیت آمیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالدترامپ» رئیس جمهور آمریکا انجام گرفت. در دیدار سه‌شنبه گذشته کره شمالی متعهد به خلع سلاح اتمی شد و آمریکا گفت که تضمین امنیتی به پیونگ یانگ می‌دهد. 

بر اساس یک گزارش سال ۲۰۱۶ دولت کره جنوبی، کره شمالی دارای بیش از چهارده هزار آتشبار است که از این تعداد، ۵ هزار و ۵۰۰ عدد راکت‌انداز هستند و اکثر این آتشبارها به نزدیکی مرز دو کره منتقل شده‌اند.

سئول درصدد است پیشنهاد ادامه گفت‌وگوهای نظامی میان دو کره را ارائه کند تا اواخر ماه جاری میلادی یا ماه آینده بار دیگر سران نظامی دو کشور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

بعد از سال‌های تنش میان دو کره در شبه جزیره کره، از اوایل سال جاری میلادی سران دو کشور در راستای کاهش تنش در منطقه دیدارهایی با یکدیگر داشتند و در راستای بهبود روابط دوجانبه و صلح و ثبات در منطقه توافق‌هایی میان آن‌ها انجام گرفته است.

 

 

منبع : فارس

برچسب ها: کره جنوبی ، کره شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار