یک مقام مسئول گفت: شناورها با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن، برای تردد در مسیرهای داخلی، سوخت یارانه‌ای با قیمت ۳۵۰ تومان دریافت می کنند.
کد خبر: ۶۱۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 16 June 2018

به گزارش تابناک : ابراهیم حسن پور، رئیس اداره ثبت کشتی ها و صدور گواهی نامه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره اصلاح آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آنها در بخش سوخت، اظهار داشت: تحویل سوخت به شناور های مشمول این آیین نامه، به دو صورت یارانه ای و آزاد است.             

وی افزود: بحث یارانه ای شدن سوخت در اصلاحیه  آیین نامه یاد شده، اضافه و مقرر شد برای شناورهای کمتر از ۵۰۰ تن جهت تردد در مسیر داخلی سوخت یارانه ای با قیمت ۳۵۰ تومان ارائه شود و جهت مسیر های خارجی از سوخت غیریارانه ای با قیمت فوب خلیج فارس استفاده کنند.

رئیس اداره ثبت کشتی ها و صدور گواهی نامه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، تاکیدکرد: ارائه تسهیلات و مزایای سوخت یارانه ای، منوط به این است که کلیه خدمه شناورهای کمتر از ۵۰۰ تن بیمه شده باشند.

شمول مزایای آیین نامه فقط به شناورهای ثبت شده قبل از ابلاغ مصوبه

به گفته حسن پور، بر اساس ماده ۵ آیین نامه اصلاحی، تمامی شناور هایی که تا تاریخ ابلاغ آیین نامه به ثبت موقت رسیده باشند، مشمول مزایا و تسهیلات این طرح می شوند و شناورهای ثبت موقت شده بعد از ابلاغ ، نمی توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: بر اساس این مصوبه، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی موظف شد در چارچوب آیین نامه مذکور و با تشکیل کارگروهی مرکب از سازمان بنادر و سایر اعضا، مسیرهای تردد داخلی (برای دریافت سوخت یارانه ای) و مسیر های بین المللی (برای دریافت سوخت آزاد) را تعیین کند.

حسن پور با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال سیستمی کردن این مسیرها است، گفت: بر اساس طرح جامع دریایی سازمان بنادر، این طرح جهت تعیین میزان سوخت دریافتی برای مسیرهای داخلی و خارجی به شکل سیستمی، در دست تهیه است و به کارگروه مربوطه پیشنهاد می شود.

 در ماده ۱۹ اصلاح آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آنها آمده است؛ نرخ فروش نفت گاز به شناورهای ایرانی کمتر از ۵۰۰ تن مشمول این آیین نامه متناسب با مسافت طی شده در آب‌های جمهوری اسلامی ایران به قیمت فروش برای مصارف داخلی تعیین می‌شود. بر این اساس کارگروهی به مسئولیت وزارت نفت و عضویت وزارت کشور، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان بنادر و دریانوردی و نماینده استانداران استان‌های ساحلی جنوبی تشکیل و نحوه محاسبه و تعیین میزان مسافت طی شده از هر یک از بنادر و گمرکات مشمول اجرای مقررات ملوانی در آب‌های جمهوری اسلامی ایران ظرف یک ماه ابلاغ شود.

 حسن پور اضافه کرد: مقرر شد سازمان بنادر مکاتبات لازم را با سازمان تامین اجتماعی در خصوص چگونگی پوشش و ارائه لیست بیمه شدگان خدمه شناورهای کمتر از ۵۰۰ تن را انجام بدهد و در صورت پاسخ سازمان تامین اجتماعی، اجرای دقیق این ماده برای ارائه تسهیلات جهت کالاهای ملوانی با سرعت انجام می شود. 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار