عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از عملکرد بانک مرکزی و سیاست های پولی انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۱۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 15 June 2018

به گزارش تابناک : منصور مرادی با انتقاد از سیاست های بانک مرکزی در سال های گذشته اظهار داشت: سال گذشته شاهد بودیم که تمام تمرکز بانک مرکزی بر روی اصلاح نظام بانکی و کاهش سود بانکی بود، این سیاست با این دیدگاه دنبال می شد تا مردم پول و سرمایه خود را به چرخه اقتصادی کشور ببرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: از آنجایی که مردم نگران هستند سرمایه های شان از بین برود این سیاست بانک مرکزی با موفقیت همراه نبود.

نماینده مریوان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به سیاست سال جاری بانک مرکزی گفت: در حال حاضر همه تمرکز بانک مرکزی بر تک نرخی نگهداشتن دلار است و در تلاش است که نرخ ارز را تثبیت کند؛ اما با مدل مدیریتی که دارد نابسامانی دلار همچنان پا برجاست و به نظر می رسد مدیریتی بازار از بانک مرکزی خارج شده است.

وی عنوان کرد: تحریم ها و خروج آمریکا از برجام تاثیر بسزایی در بازار ارز گذاشته است و با وجود اینکه دولت نرخ دلار 4200 تومان در نظر گرفته است؛ اما معاملات در بازار با دلار 6 هزار تومان به بالا است.

مرادی در ادامه گفت‌وگو به ضعف بانک مرکزی در زمینه مدیریت بازار اشاره کرد و گفت: برای سیاست گذاری و تصمیم گیری باید اطلاعات بانک مرکزی قوی باشد؛ اما به نظر می رسد در این زمینه نقص هایی وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اطلاعات درست سه شرط نیاز دارد، اطلاعات باید به اندازه، مستند و به موقع باشد در غیر اینصورت نمی توان سیاست گذاری و تصمیم گیری صحیح و منطقی داشت.

 

 

 

منبع : خانه ملت 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار