مدیرکل زندان های مازندران گفت: تعداد زندانیان بدهکار زندان های این استان 406 بوده که برای آزادی این تعداد زندانی جرائم غیر عمد حدود 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۶۱۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 11 June 2018

به گزارش تابناک : علی اکبر غفاریان در آیین جشن گلریزان زندانیان غیر عمد غرب مازندران که به میزبانی مدیریت زندان نوشهر در تالار ملل نمک آبرود برگزار شد با بیان اینکه برنامه های مختلفی جهت نگهداری صحیح زندانیان در زندان ها انجام می شود اظهار کرد: اصلاح شخصیت زندانیان از دیگر وظایف سازمان زندان ها است که در بعد فرهنگی و قرآنی انجام می شود.

مدیرکل زندان های مازندران افزود: اینکه زندانیان بی گناه و غیر عمد در زندان بمانند راضی نیستیم و سعی ما بر این بوده که به نحوی این افراد بیش از این در زندان نمانند؛ زیرا هم به خودشان و هم به خانواده هایشان صدمه وارد می شود.

غفاریان با اشاره به اینکه در سال 96 تعداد 280 نفر از زندانیان غیر عمد با کمک خیرین و دستگاه قضا آزاد شدند خاطرنشان کرد: این افراد 40 میلیارد تومان دیه داشتند که با فرهنگ صلح و سازشی 13 میلیارد تومان در دادگاه تقاضای اعصار کردند و قسط بندی شد و یک سوم نیز شاکیان رضایت دادند و از 40 میلیارد تومان به 6 میلیارد و 800 میلیون تومان رسید که 280 زندانی غیر عمد آزاد شدند.

وی با بیان اینکه اصولا زندان جای بزهکاران است و جای بدهکاران نیست تصریح کرد: ستاد دیه از سال 81 در این استان تشکیل شده است که از آن سال تاکنون تعداد 4500 زندانی در زندان های این استان آزاد شده اند.

مدیرکل زندان های مازندران تعداد زندانیان بدهکار زندان های این استان را 406 نفر اعلام کرد و گفت: برای آزادی این تعداد زندانی جرائم غیر عمد حدود 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

غفاریان خاطرنشان کرد: در جشن گلریزانی که هفتم ماه جاری در این استان برگزار شد، خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان حدود 600 میلیون تومان کمک کردند.

در این آیین در مجموع خیرین غرب مازندران 140 میلیون تومان برای آزادی زندانیان این منطقه کمک کردند.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار