استان مازندران با کسري برق در ساعات پيک مصرف رو به رو است و به دليل برخي کوتاهي در تامين کسري برق با ايجاد ظرفيت هاي جديد، اين مشکل براي سال جاري جدي است.
کد خبر: ۶۱۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲ 10 June 2018

به گزارش تابناک مازندران،  محمد اسلامي در گفتگویی اظهار داشت "  خاموشي برق در تابستان در مازندران جدی ست ، بنابراین بایستی راهکارهای مناسبی جهت کاهش این مشکل ارائه شود .

استاندار مازندران در کارگروه زيربنايي استان خواستار صرفه جويي جدي در تمامي بخش ها براي جلوگيري از اين وضعيت شد .

وی ادامه داد : در صورتي که صرفه جويي در مصرف برق صورت نگيرد ، استان با بحران خاموشي برق در تابستان مواجه مي شود.


وي افزود : مازندران با کسري برق در ساعات پيک مصرف رو به رو است و به دليل برخي کوتاهي در تامين کسري برق با ايجاد ظرفيت هاي جديد، اين مشکل براي سال جاري جدي است.


رئيس شوراي زيربنايي مازندران گفت : وزارت نيرو نيز نسبت به احتمال خاموشي در مازندران و برخي ديگر از استان هاي کشور هشدار داد و مشترکان برق بايد با صرفه جويي و مصرف بهينه به تامين کسري کمک کنند.


ميانگين مصرف برق در مازندران طي فصل بهار ، پاييز و زمستان حدود يک هزار و 800 مگاوات است که در تابستان تا دو برابر افزايش مي يابد و به همين دليل ظرفيت توليدي موجود پاسخگوي نياز نيست .


تابستان سال گذشته مردم مازندران در مرداد ماه حدود سه هزار مگاوات برق مصرف کردند که رکورد جديد در مصرف انرژي استان بود .


مسئولان شرکت برق مازندران پيش بيني کرده اند که تابستان امسال دستکم با يکهزار و 300 مگاوات کسري برق رو به رو شوند.
مازندران به علت شرايط مهمان پذيري و حضور جمعيت شناور و ساخت و سازهاي ويلايي بيشتر از ميانگين کشوري در تابستان افزايش مصرف دارد.


احتمال تغيير ساعات کار ادارات مازندران
استاندار مازندران همچنين گفت که بزودي براي جبران برخي کمبودهاي برق در اين خطه شمال کشور نسبت به تغيير ساعت کار ادارات و سازمان هاي دولتي تصميم گيري مي شود.


اسلامي افزود : در صورت نياز ساعت کاري ادارات و دستگاههاي دولتي استان زودتر شروع و در اوج گرما و پيک مصرف نيز براي مديريت مصرف برق تعطيل مي شود.
وي گفت : علاوه بر اين ، ادارات و دستگاههاي دولتي موظفند تا در مصرف برق صرفه جويي و تجهيزات سرمايشي را در ساعات غير کاري خاموش کنند.


 برنامه ريزي ظرفيت سازي 2 هزار مگاواتي برق
استاندار مازندران گفت که بر اساس برنامه ريزي افزايش حدود 2 هزار مگاوات برق براي اين خطه شمال کشور در برنامه ششم پيش بيني شد و تا اوايل تير ماه سال جاري حدود 310 مگاوات برق جديد به مدار اضافه مي شود و بقيه نيز از طريق نيروگاههاي جديد با سرمايه گذاري داخلي و خارجي تامين خواهد شد.


وي افزود : هم اکنون 210 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي براي افزايش ظرفيت توليد برق در مازندران در دست اجراست.
مازندران با دو مديريت توزيع برق حدود يک ميليون و 700 هزار مشترک دارد .


براساس آمارشرکت برق منطقه اي مازندران حدود 35 درصد سوء مصرف در اين خطه شمال کشور وجود دارد که با جلوگيري از اين سوء مصارف ، امکان کسري با ظرفيت فعلي امکانپذير است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار