سرپرست هیات جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا، از برنامه این مجمع برای انتصاب «گزارشگر ویژه امور زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان» در نشست تابستان، خبر داد و گفت: این موضوع اهرم فشار جدیدی علیه باکو است.
کد خبر: ۶۱۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 10 June 2018

به گزارش تابناک : «صمد سید اف» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در باکو، انتصاب گزارشگر ویژه را اهرم فشار جدید علیه جمهوری آذربایجان عنوان کرد و افزود: این موضوع موجب نگرانی جدی ما است . 
وی تصریح کرد: موضوع انتصاب گزارشگر امور زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان در کمیته حقوق بشر مجمع پارلمانی شورای اروپا بررسی می شود.
سید اف گفت: ما از این اقدام هراس نداریم، ولی آن را رویکرد سازنده ای نمی دانیم . 
سرپرست هیات جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا همچنین اعلام کرد که در نخستین روز نشست تابستانی مجمع پارلمانی شورای اروپا، مساله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما بررسی می شود .
سید اف افزود: جالب است که این موضوع پس از گذشت چند ماه از انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان در این مجمع بررسی می شود، البته فرصت مناسبی است که ما هم موضع خود را در این زمینه بیان کنیم .
وی یادآور شد : مساله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان مدتی پیش در سازمان ملل متحد بررسی شده است . 
سید اف که فعالیتش مدتی پیش در رابطه با موضوع دخالت در پرداخت رشوه به برخی اعضای مجمع پارلمانی شورای اروپا برای تحقق منافع باکو، تعلیق شده بود، گفت: در جلسات تابستانی مجمع پارلمانی شورای اروپا حضور خواهد داشت و موضع خود را درباره مسایل نگران کننده کشورش و اروپا مطرح خواهد کرد .
به گزارش ایرنا، تنش میان مجمع شورای پارلمانی اروپا و باکو از زمانی آغاز شد که گروه بازرسی مجمع پارلمانی شورای اروپا در نشست بهاری - اردیبهشت ماه - به بررسی وضعیت برخی از اعضای مجمع این شورا پرداخت که با دریافت رشوه هایی از مقامات جمهوری آذربایجان همچون خاویار، فرش و اقامت در هتل های لوکس، راضی شده اند در جهت منافع باکو حرکت کنند.
این گروه ، سیداف و چند نفر دیگر از نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا را به ارتباط با فساد متهم و مجازاتی علیه آنها به کار گرفت .
بر اساس تصمیم مجمع پارلمانی شورای اروپا، سیداف ظرف دو سال آینده نمی تواند گزارشگر این مجمع باشد و بر روند برگزاری انتخابات نظارت کند و به ریاست کمیته و کمیته های فرعی این مجمع انتخاب و به نمایندگی از مجمع پارلمانی شورای اروپا در برنامه های طرف ثالث مشارکت کند .
رئیس هیات جمهوری آذربایجان فقط می تواند در جلسات مجمع پارلمانی شورای اروپا حضور داشته باشد . 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار