قرار گرفتن در گروهی كه قهرمان اروپا 2016، قهرمان جام جهانی‌ 2010، بهترین تیم آسیا در رنكینگ فیفا و همین‌طور قهرمان جام ملت‌های آفریقا در آن حضور دارند برای هر مربی مانند یك كابوس بزرگ خواهد بود، كابوسی كه حالا چهار مربی سرشناس به عنوان سكانداران پرتغال، اسپانیا، ایران و مراكش در گروه B جام جهانی‌ 2018 روسیه آن را از نزدیك تجربه خواهند كرد.
کد خبر: ۶۱۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 10 June 2018

به گزارش تابناک : چهار مربی با افكار و نقشه‌های متفاوت از كشورهای صاحب سبك دنیای فوتبال از هفته آینده جنگی دیدنی را آغاز خواهند كرد كه به همین بهانه كالین میلر نویسنده مطرح انگلیسی به بررسی رزومه و خصوصیات بارز آنها در سایت thesackrace پرداخت و به نكته جالبی اشاره كرد؛ آن هم اینكه در جمع این چهار مربی هیچ كدام هوش و ذكاوت كارلوس كی‌روش را ندارند تا از مهلكه حقه‌های مربی پرتغالی فرار كنند چون سرمربی ایران همچون روباه مكار می‌تواند هر رقیبی را گول بزند.

اسپانیا‌؛ خولین لوپتگی

كاشف نسل جدید لاروخا

خولین لوپتگی در همان بدو ورود به نیمكت رهبری اسپانیا توانست با ثبت ركورد رؤیایی 18 بازی بدون شكست در بازی‌های رسمی خودی نشان دهد تا طرفداران لاروخا امیدوار به تكرار روزهای طلایی این تیم باشند. دروازه‌بان سابق اسپانیایی‌ها نزدیك به چهار سال سابقه هدایت تیم‌های زیر 19 و 21 سال لاروخا را بر عهده داشت تا جایی كه بسیاری او را كاشف نسل جدید فوتبال اسپانیا معرفی كردند. پدیده‌های این مربی نه تنها در تیم بزرگسالان بلكه بیشترشان با اسپانیا در قهرمانی زیر 23 سال اروپا خوش درخشیدند. مرد 51 ساله نیمكت لاروخا دو سال در پورتو هرچه تلاش كرد به تاخت و تازهای بنفیكا پایان بدهد به جایی نرسید تا اینكه در سال 2016 با پیشنهاد فدراسیون فوتبال اسپانیا جانشین ویسنته دل‌بوسكه در تیمی شد كه دو تورنمنت فاجعه‌بار را با نسل پا به سن گذاشته پشت ‌سر گذاشت.

نكته كلیدی‌؛ خولین لوپتگی از آن دست چهره‌هایی است كه هم برای رئال‌مادرید بازی كرده هم برای بارسلونا اما آمار او زیاد جادویی نبود چون تنها 6 بار در تركیب دو تیم به میدان رفت.

پیش‌بینی‌؛ صعود به مرحله نهایی جام جهانی

پرتغال‌‌؛ فرناندو سانتوس

مهندس قهرمانی

پرتغال دو سال پیش جام ملت‌های اروپا را با قهرمانی ترك كرد، عنوانی كه با از پیش ‌رو برداشتن فرانسه میزبان برای سلسائوی اروپا به ثبت رسید تا فرناندو سانتوس در اولین تورنمنت بزرگ ملی سربلند بیرون بیاید و نشان بدهد جانشین مناسبی برای پائولو بنتو ناكام بود. قهرمان اروپا در اولین بازی مقدماتی جام جهانی‌ با شكست برابر سوئیس شوك بزرگی به طرفداران وارد كرد اما همین باخت زمینه را برای سانتوس فراهم كرد تا با 9 برد متوالی در ادامه رقابت‌ها پرتغال را با شایستگی به جام جهانی‌ برساند. نتایجی كه به وضوح پیشرفت پرتغال را نشان داد و ثابت كرد سانتوس در كنار تغییر نسل پرتغال در حال تزریق افكار خاص خود به نسل جدید فوتبال این كشور است. شاید در میان مدعیان اول قرار نداشته باشند اما گروهی كه سانتوس در اختیار دارد این توانایی را دارد كه نتایجی بهتر از جام جهانی‌ 2014 برزیل كسب كند. این دومین تورنمنت معتبر ملی سانتوس و اولین جام جهانی‌ این مرد پرتغالی است به همین خاطر بسیاری منتظر نتایج شاگردان او هستند.

نكته كلیدی‌؛ سانتوس دارای مدرك مهندسی برق و ارتباطات مخابراتی است. زمانی كه هدایت پورتو را بر عهده داشت به او لقب Engenheiro do Penta (مهندس پنتا) را دادند.

پیش‌بینی: صعود تا یك‌چهارم نهایی

مراكش‌‌؛ هروه رنارد

مدیر فرانسوی با حاشیه‌های ویرانگر

مراكش به دو دهه غیبت در جام‌های جهانی با هدایت هروه رنارد پایان داد، مرد 50 ساله فرانسوی كه در كنار تمام توانایی‌های فنی از قدرت بسیار بالایی در مدیریت ستاره‌های سركش فوتبال آفریقا برخوردار است. شیرهای اطلس چهارمین تیم ملی در آفریقاست كه رنارد هدایت آنها را بر عهده گرفت و موفق شد نام خود را بیشتر از همیشه بر سر زبان‌ها بیندازد. الجزایر، زامبیا (دو بار) و ساحل‌عاج كشورهایی بودند كه قبل از مراكش تجربه كار و موفقیت با رنارد را داشتند تا شیرهای اطلس با مرد پرحاشیه فرانسوی طلسم نرفتن به جام جهانی‌ را بشكند. هروه رنارد كه به تازگی پیشنهاد تمدید قرارداد تا 2022 را دریافت كرده این روزها بیشتر از همیشه درگیر حاشیه‌های ویرانگر در زندگی خصوصی شده است اما با این وجود سرمربی سابق سوشو و لیل فرانسه امیدوار به ثبت تورنمنتی رؤیایی با شیرهای اطلس است.

نكته كلیدی‌؛ هروه رنارد اولین مربی‌ای لقب گرفت كه با دو تیم مختلف عنوان قهرمانی ملت‌های آفریقا را به ثبت رسانده است؛ زامبیا 2012 و ساحل‌عاج 2015.

پیش‌بینی‌؛ حذف در مرحله گروهی

 

 

منبع : خبرورزشی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار