معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از دریافت تسهیلات در مرحله نخست برای اشتغالزایی هنرمندان صنایع دستی در روستاها با دریافت اعتبار حدود 12 میلیارد تومانی در سطح مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 06 June 2018

به گزارش تابناک : حسین ایزدی بابیان اینکه کل اعتبارات دریافتی برای اشتغالزایی صنایع دستی در مازندران 16 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: تخصیص اعتبارات مرحله نخست 16 میلیارد تومان به مازندران برای بحث صنایع دستی و فرش داده شد که از این میزان حدود 9 میلیارد و 600 میلیون تومان به صنایع دستی در بخش اشتغال روستایی و مابقی به مقوله فرش اختصاص یافت.

وی افزود: تسهیلات اختصاص یافته مربوط به مشاغل خانگی، کارآفرین برتر، طرح پشتیبان و بسته حمایت روستایی است که از اواخر سال گذشته ابلاغ و تاکنون ادامه دارد،که مرحله اول آن به اتمام رسید و منتظر تخصیص مرحله دوم و ارائه آن به هنرمندان مازندرانی هستیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در مورد دریافت وام و نحوه بازپرداخت آن از سوی هنرمندان این استان، خاطرنشان کرد: روستاها اگر در مناطق مرزی باشند یا شهرهای زیر 10 هزار نفر این اعتبارات با سود 4 درصد و شهرهای بالای 10 هزار نفر با سود 8 درصد است.

ایزدی با اشاره به اینکه در مرحله اول این اعتبار به تمامی شهرها تخصیص داده و علاوه بر دریافت اعتبار ارائه شده بیش از 2 میلیارد تومان جذب اعتبار نیز داشته ایم، گفت: استاندار مازندران برای حمایت از مشاغل خرد و طرح های زود بازده، احیای رشته های منسوخ یا رشته های داخل روستایی برای اشتغالزایی بیشتر، خواستار افزایش 2 میلیارد تومان دیگر نیز اعتبارات دریافتی شد.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار