در دو سال اخیر بیش از 20 درصد سر فصل‌های دروس این دانشگاه بازنگری شده است. برنامه ما در دانشگاه جامع علمی-کاربردی بازنگری 800 رشته تحصیلی می‌باشد که مراکز می‌توانند پیشنهادهای خود را درباره بازنگری سرفصل‌ها و رشته‌ها به ما ارائه کنند.
کد خبر: ۶۱۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 06 June 2018

 به گزارش تابناک مازندران، رییس دانشگاه علمی کاربردی در گفتگویی در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی اظهار داشت : بازنگری بیش از 20 درصد سرفصل‌های دروس علمی-کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی از بازنگری بیش از 20 درصد سرفصل‌های دروس این دانشگاه طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: مراکز علمی کاربردی پیشنهادات خود را برای بازنگری بیش از 800 رشته تحصیلی ارائه بدهند.

 دکتر محمد حسین امید در نشست با اساتید و مدیران مراکز آموزش عالی استان مازندران با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین نشست‌هایی در تقویت گفتمان ارتقای کیفیت، گفتمان مهارت آموزی و گفتمان نوآوری، بیان کرد:

در حال حاضر این دانشگاه دارای برنامه پنج ساله‌ای است که ما در سال دوم این برنامه قرار داریم و شاخص‌های عملکردی آن تدوین شده است و در حال حاضر اقدامات انجام شده در دانشگاه، منطبق بر همین برنامه راهبردی پنج ساله است. البته نقاط ضعف و قوت در برنامه راهبردی باید شناسایی و برطرف شود و در حال این زمینه‌سازی هستیم اما تغییر مدل نیز یک تغییر کلیدی و اساسی است و تا زمانی که گفتمان‌سازی صورت نگرفته، نمی‌توان مطرح کرد.

وی در ادامه افزود: در دو سال اخیر بیش از 20 درصد سر فصل‌های دروس این دانشگاه بازنگری شده است. برنامه ما در دانشگاه جامع علمی-کاربردی بازنگری 800 رشته تحصیلی می‌باشد که مراکز می‌توانند پیشنهادهای خود را درباره بازنگری سرفصل‌ها و رشته‌ها به ما ارائه کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور بیان کرد: با تلاشی که در دانشگاه جامع علمی-کاربردی شد می‌توانیم برترین دانشگاه حوزه مهارتی در کشور باشیم.

دکتر امید به توافق‌نامه بین دانشگاه جامع علمی-کاربردی و نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: همه سربازان وظیفه که تحصیلات بالاتر از دیپلم دارند تحت پوشش آموزش پودمانی قرار می‌گیرند که پس از خدمت سربازی بتوانند مشغول به کار شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی در خصوص بحران کمبود دانشجو گفت: با اجرای سیاست‌های جدیدی که به ویژه در بخش ارتقای کیفیت اتخاذ کردیم نه تنها کاهش دانشجو نداشتیم بلکه شاهد افزایش هم بودیم، ضمن اینکه در حال مذاکره برای پذیرش دانشجویان خارجی هستیم بنابراین مشکلی در بخش کاهش جمعیت نگرانی نداریم.

دکتر امید با تاکید برعدم ادغام دانشگاه جامع علمی-کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز اظهار داشت: باتوجه به اینکه ما دو نظام مهارتی هستیم، این دانشگاه بر آموزش‌های خاص تمرکز دارد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر آموزش‌های عام و این دو نظام می‌توانند در کنار هم باشند و در برنامه ریزی‌ها و اجرای سیاست‌های کلان می‌توانند با هم هماهنگ باشند.

وی در پایان ادامه داد: مراکزی که فاقد محیط واقعی کار و کارگاه هستند از فعالیت آموزشی منع شده‌اند مگر اینکه مجدد تجهیز شوند. با استقرار معاونت نظارت که برای نخستین بار در دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد شد، یک ساز و کار نظارتی ویژه شکل گرفت، به شکلی که غالب مراکز هر نیم سال یک بار مورد نظارت دقیق همکاران ما واقع می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار