بخشی از کمبود ماهی در دریای مازندران مربوط به شور شدن آب این دریا و بخش دیگری از آن عدم توجه صیادان به هشدارهای سازمان شیلات است. بسیاری از صیادان در زمان‌هایی که ماهی‌ها در حال تخم‌گذاری هستند اقدام به صیادی می‌کنند و طبیعی است که صید بچه ماهی و ماهی در حال تخم‌گذاری باعث کاهش جمعیت آبزیان در دریا می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 05 June 2018

به گزارش تابناک مازندران،  یحیی ابراهیمی، در گفتگویی اظهار داشت : صیادان و کشاورزان استان گلستان روزهای متفاوتی نسبت به سال‌های اخیر پشت سر می‌گذارند. صیادان از نبود ماهی و مشکلات صید گلایه دارند و کشاورزان هم از ممنوعیت کشت برنج.

 عضو اتاق بازرگانی استان گلستان  درباره مشکلات صیادان این منطقه عنوان کرد: بخشی از کمبود ماهی در دریای مازندران مربوط به شور شدن آب این دریا و بخش دیگری از آن عدم توجه صیادان به هشدارهای سازمان شیلات است. بسیاری از صیادان در زمان‌هایی که ماهی‌ها در حال تخم‌گذاری هستند اقدام به صیادی می‌کنند و طبیعی است که صید بچه ماهی و ماهی در حال تخم‌گذاری باعث کاهش جمعیت آبزیان در دریا می‌شود.

وی افزود: مورد دیگر کاهش سرریز شدن آب در دریای مازندران محدوده گرگان به دلیل وجود گل‌ولای در مسیر منابع آبی این بخش است.

ابراهیمی همچنین درباره مشکلات کشاورزان استان گرگان برای کشت برنج تصریح کرد: استان گرگان از نظر برخورداری از منابع آبی ضعیف است و باوجود هشدارهای پی‌در‌پی در خصوص عدم کشت برنج باز هم کشاورزان اقدام به کشت می‌کنند و به منافع خود اهمیت نمی‌دهند.

وی بیان کرد: کشاورزان می‌گویند وقتی فروش ما از شالیزار برنج سالی ۲۰ میلیون تومان است و جریمه مصرف بی‌رویه آب دو میلیون تومان چرا جریمه پرداخت نکنیم؟

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات استان سد گلستان است. با احداث سد، آب به مناطق پایین دست سرریز می‌شود که قابلیت کشت ندارند و مناطق بالا دست برای تامین آب دچار مشکل شده‌اند و همین عدم توجه به قابلیت‌های منطقه قبل از احداث سد گلستان باعث مصرف دو برابری آب شده، درحالی که ورودی آب تغییری نکرده است. متاسفانه نه مردم به هشدارها توجه می‌کنند نه مسوولان.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار