صدای پای رمضان در ایستگاه نوزدهم توقفی دارد برای اینکه از قطار دنیا پیاده شویم و برای انسانیت با لحظه‌ای درنگ به گذشته و حال و آینده نگاه کنیم.
کد خبر: ۶۱۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 04 June 2018
به گزارش تابناک : ببینیم که در" ایستگاه بندگی" چند مرده حلاج آرزوهای محال و دور شده‌ایم و یا ببینیم مثقال کینه و ریا و حسادت در ما عیارش بالاست و یا پایین، قطار رمضان چه بخواهیم یا نه سوت رفتن را امشب و فردا شب و شب‌های دیگر خواهد کشید.

می‌رود تا آن دورهای دور و در چرخش زمانه، تقدیر ما می‌ماند به جا برای آنکه انبان دنیایی را به گونه‌ای دیگر از مهر و مهرورزی پر کنیم.

خدایی که همین نزدیکی است فرصت‌سازی را زمانی برای بازسازی انسان و نگرش و بازنگری او از خود و آنچه که باید باشد تعریف و بازتعریفی دوباره می‌کند.

فرق حیدر کرار  شیرخدا که نه فرق اسلام در نوزدهم رمضان شکافته شد ولی راه علی راه آزادی باقی ماند. شب قدر اما شبی به بلندای آرزوهای ریز و بلندی است که با دستان تهی در جام دعا با نوای الغوث الغوث همراه می‌شود.

حجت الاسلام علی‌محمدی کارشناس مذهبی و دینی با بیان اینکه آداب و رسوم شب‌های احیا در مازندران همانند اقصی نقاط کشور با دعای جوشن کبیر و مراسم قرآن به سر همراه است گفت: با استغاثه از پیشگاه خداوند سبحان خواستار بهره‌مندی بیشتر از نعمات و فیوضات الهی و رفع مشکلات مسلمانان از جامعه اسلامی شویم.

وی با بیان اینکه در ایام سوگواری ضربت خوردن و شهادت مولای موحدان حضرت علی(ع)، مردم روزه‌دار در دسته‌های عزادار سینه‌زنی می‌کنند افزود: امشب در امامزادگان، مساجد، خیابان‌ها ، محلات و مکان‌های متبرک سوگ شهادت مولود کعبه. فرصتی برای انسان‌سازی فراهم می‌شود.

علی‌محمدی افزود: ماه مبارک رمضان ماه عبادت و ماه نزول قرآن کریم است و در روایت آمده است تا مومنان این شب را احیا کنند.

مادر جوانی که در جمع روزه‌داران و عاشقان مکتب مولا علی(ع) در مصلا ساری حضور یافته بود با بیان اینکه آشنایی با معارف اسلامی با حضور مادران برای فرزندان محقق نمی‌شود افزود: شب قدر است و این شب از هزار شب برتر و بهتر است و باید به درستی از لحظه‌های این شب بزرگ استفاده کرد.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار