معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: استکبار ستیزی و دفاع از مظلومین از جمله ویژگی‌هایی امام خمینی (ره) است.
کد خبر: ۶۱۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 04 June 2018

به گزارش تابناک : حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: توجه امام خمینی (ره) به قشر آسیب پذیر جامعه یکی از ویژگی ایشان بود. امام شان بالایی را برای قشر مستضعف جامعه قائل بودند و همواره به مسئولین توجه خاص به این قشر را مورد تاکید ویژه قرار می دادند. در شرایط کنونی هم همه باید به این اندیشه امام معتقد و پایبند باشیم.

وی ادامه داد: دولت آقای روحانی هم بر اساس اندیشه‌های حضرت  امام و توصیه های مقام معظم رهبری که به قشر ضعیف جامعه توجه ویژه‌ای دارند، با توجه به امکانات و مقدورات کشور برنامه داشته و مورد توجه و تاکید قرار داده اند. در دوره ریاست جمهوری روحانی می‌بینیم که توجه ویژه ای  به قشرهای آسیب پذیر و کسانی که مورد حمایت سازمان های حمایتی مثل کمیته امام خمینی هستند، شده است.

وی ادامه داد: اعتباراتی که برای این قشر اختصاص داده می شود در سال‌های ریاست جمهوری دولت تدبیر سه برابر و در برخی جاها 4 برابر شده است.

وی گفت: چند مدت پیش مهندس فتاح رئیس کمیته امام خمینی نیز عنوان کرد که یکی از افتخارات دولت روحانی این است که فقر مطلق ریشه کن شده است. این نشانه پایبندی دولت به اعتقاد و اندیشه امام در خصوص توجه به قشر مستضعف جامعه است. البته خب دولت و مسئولین دولتی هم وظیفه شرعی دارند و هم وظیفه اخلاقی و قانونی که در جهت ارتقاء سطح معیشت همه مردم به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه از هر کوششی دریغ نکنند.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی‌ امام (ره) در اندیشه‌های سیاسی اظهار کرد: حضرت امام (ره) در اندیشه سیاسی ویژگی بسیار زیادی دارد که پرداختن به آن یک مقوله جداگانه است. اما در کل استکبار ستیزی، استعمار ستیزی، هوش سیاسی فوق العاده، مکان شناسی و زمان شناسی، اصرار و پافشاری برحق و دفاع از مظلومین، عدالت خواهی و عدالت جویی،  قدرت بسیج کردن توده های مختلف مردم از جمله ویژگی هایی امام خمینی (ره) است.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار