سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، گفت: در ادامه اجرای سیاست‌های ارائه آموزش بر اساس آمایش سرزمین‌ها، طرح استاندارد آموزشی دکل بند توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران تدوین شد.
کد خبر: ۶۱۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 27 May 2018

به گزارش تابناک مازندران : سید حسین درویشی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو تأکید وزیر کار و امور اجتماعی مبنی بر ساماندهی وضعیت شغلی و بیمه‌ای شاغلین، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با همکاری شرکت تعاونی صنعت برق خزر ساحل گلوگاه، مجری پروژه‌های دکل بندی ایران، نسبت به تدوین استاندارد آموزش دکل بندی اقدام کرد.

وی با اشاره به نیازسنجی این استاندارد آموزشی افزود: یکی از سیاست‌های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران شناسایی مشاغل و اجرای آموزش‌های منطبق با بازار کار، بر اساس آمایش سرزمینی و سفارش محور است؛در این راستا پس از شناسایی این حرفه شغلی، استاندار آموزشی آن تدوین شد.  

درویشی با یادآوری حجم فعالیت و هم‌چنین اهمیت شبکه انتقال و توزیع نیرو و شرایط فیزیکی نصب دکل‌ها، تأمین و تربیت نیروی کار متخصص در این حرفه را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: دکل بندی شغل پرمخاطره ‎ ای است که حتی اگر همه جوانب کار به ‎ دقت سنجیده شود، بازهم هرلحظه خطر سقوط یا برق‌گرفتگی وجود دارد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران یادآور شد: متأسفانه در طول سال‌ها جان باختن بیش از ۲۰۰ دکل بند در گلوگاه و وجودبیش از هزار نفر مصدوم و مجروح دکل بندی و حادثه‌های مختلف سقوط از ارتفاع، برق‌گرفتگی و شکستن دست‌و پا امروز به خبرهای دردناک اما عادی برای مردم گلوگاه تبدیل‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار