عضو هئیت علمی دانشگاه مازندران:
عضو هئیت علمی دانشگاه مازندران گفت: اگر نیروهای داخلی دچار اشتباه شوند و اتحاد خود را در مورد برجام از دست دهند، راه را برای نفوذ دشمن باز خواهند کرد. تصمیم گیری های بین المللی بر اساس داده های موجود است و در آن زمان پدیده ای به نام« ترامپ» قابل پیش بینی نبود؛ زمانی که برجام امضا شد شاید بهترین گزینه روی میز بود.
کد خبر: ۶۱۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 26 May 2018

به گزارش تابناک مازندران : حسین رفیع با بیان این که رئیس جمهوری به مانند ترامپ در تاریخ ایالات متحده آمریکا سابقه ندارد و این یک پدیده خاص است افزود: با توجه به روش ترامپ و قدرت عریان در دستانش و علاقه وی به توجه افکار عمومی به سمت خود و حتی میل به در دست گرفتن رهبری جهان، باید نگران بود.

رفیع در ادامه با اشاره به این که در این شرایط خاص زمانی که ایالت متحده آمریکا به صورت علنی در مقابل ایران قرار گرفته و اسرائیل هم شمشیر خود را برای ایران از رو بسته است تصریح کرد: کشورهای عربی به صورت هماهنگ با اسرائیل اولویت خود را تغییر و به تعبیری مقابله با جمهوری اسلامی ایران قرار داده اند.

عضو هئیت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به این که با توجه به مطرح بودن هستی نظام و کیان کشور اگر نیروهای داخلی دچار اشتباه شوند و اتحاد خود را از دست دهند، راه را برای نفوذ دشمن باز خواهند کرد یادآور شد: در چنین شرایط خاصی باید به تعهداتی که در برجام پذیرفته ایم پایبند بوده و از تفرقه دوری کنیم.

وی با بیان این که درعرصه روابط بین الملل اخلاق مرده و جایگاهی ندارد تصریح کرد: زمانی که اخلاق جایگاهی نداشته باشد مسئله قدرت مطرح می‌ڱردد و کشورهایی که دارای قدرت بیشتر باشند، ابزار بهتری برای اینکه اهدافشان را ترغیب کرده و فشار بیشتری بیاورند، در دست دارند.

رفیع با اشاره به این که یکی از مقامات مسئول آمریکایی که قرار است رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا شود، صراحتا اعلام کرده که نظام مالی دنیا تحت سیطره آمریکا است اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا با توجه به ابزار و قدرتی که در دست دارد، می تواند طرف های اروپایی را تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: باید دید طرف های اروپایی و چین که رابطه گسترده اقتصادی با آمریکا دارند؛ تا چه حد توانایی مقابله در برابر ترامپ را خواهند داشت.

عضو هئیت علمی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا رهبری و هدایت برجام را برعهده داشته و اروپا و اتحادیه اروپایی به عنوان یک مجموعه در مورد مذاکرات هسته ای نقش اول را ایفا می کنند، حال با خروج آمریکا از برجام، روشن شد که اتحادیه اروپا بازیگر مهمی در عرصه بین المللی نیست.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که دو کشور روسیه و چین موضع خود را در حمایت برجام اعلام کردند تصریح کرد: اروپا تاکید کرده، با توجه به امضا معاهده بین المللی و تایید شورای امنیت سازمان ملل، اگر قرار باشد تعهدات و قراردادهای بین المللی به صورت یک جانبه عمل و اصل اطمینان و اعتماد در امضای قراردادهای بین المللی به راحتی زیر پا گذاشته شود، روابط بین الملل به سمتی پیش می‌رود که همه متضرر خواهندشد.

برچسب ها: برجام ، مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار