عضو ناظر مجلس در شورای اقتصاد از نامه جمعی از نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره تجدیدنظر در نرخ خرید تضمینی گندم خبر داد.
کد خبر: ۶۱۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 26 May 2018

به گزارش تابناک : معصومه آقاپور عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای اقتصاد با انتقاد از افزایش نیافتن نرخ خرید تضمینی گندم در سالجاری،گفت: نرخ خرید تضمینی گندم در سال 97، طبق مصوبه دولت افزایش نیافته و 1300 تومان برای هر کیلو تعیین شده که این رقم کافی نیست.

وی با تأکید بر اینکه رقم فعلی نرخ خرید تضمینی گندم نمی‌تواند موجب خودکفایی کشور در تولید این محصول شود، اظهار داشت: به تازگی در شورای اقتصاد نامه‌ای به آقای روحانی رئیس‌جمهور نوشتیم و درخواست کردیم دولت در میزان نرخ خرید تضمینی گندم تجدیدنظر کند.


عضو ناظر مجلس در شورای اقتصاد با بیان اینکه این نامه به امضای تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است، اضافه کرد: معتقدم باید در نرخ خرید تضمینی گندم تجدیدنظر شود، زیرا خرید گندم با کیلویی 1300 تومان پاسخگوی نیاز کشاورزان نیست؛ این مسئله باعث شده کشاورزان زمین‌های خود را فروخته و یا تغییر کاربری دهند.

عضو ناظر مجلس در شورای اقتصاد خاطرنشان کرد: افزایش نیافتن قیمت خرید تضمینی و عدم پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده به گندم‌کاران، وضعیت اقتصادی کشاورزان را با تهدیدات جدی روبه‌رو کرده است.

 

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار