جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 23 میلیارد ریالی انواع کالاهای قاچاق در استان در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد .
کد خبر: ۶۱۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 26 May 2018

به گزارش تابناک : حسن مفخمی شهرستانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:هدف از قاچاق كالا که باعث از بین رفتن بسياري از فرصت‌هاي شغلي ممكن می شود، تخریب ریشه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران هدف پنهان قاچاق را رشد تجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی برشمرد و از اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای تحقق شعار حمایت از تولیدات ملی در یک ماهه گذشته خبر داد .

وی با اشاره به انهدام دو باند قاچاق کالا در استان در یک ماهه گذشته ، یادآور شد: 170متهم به قاچاق کالا در این مدت با رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند .

مفخمی از کشف 54 دستگاه کولر گازی، 270 دستگاه ادوات کشاورزی، 4 دستگاه موتورسیکلت خارجی در استان مازندران خبر داد و تصریح کرد: در اجرای این طرح ها و در راستای طرح جلوگیری از عرضه و ورود کالاهای سلامت محور، 103 هزار نخ سیگار خارجی، 6 هزار و 88 قلم انواع دارو از قاچاقچیان کشف شد .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران کشف 17 هزارو 187 دام ماهی فلسدار و غضروفی، 2 هزار و137 عدد شی تاریخی و 30 هزار شاخه چلم و 71 تن چوب جنگلی قاچاق را از دیگر موفقیت های این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا و تاراج منابع ملی تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است .

مفخمی با بیان این که پدیده قاچاق ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه ریزی های ملی است، یادآور شد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه ها ، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است .

وی با اشاره به این که قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است تاکید کرد: شهروندان برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

 
 
 
 
منبع : تیترامروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار